پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در سلسله نشست های جهاد تبیین و بانوان مطرح شد؛
۱۴۰۱-۰۹-۱۳

جهاد تبیین مستلزم دارا بودن کارکردهای معرفتی و غیرمعرفتی است

«برهان»، عنوان سلسله جلساتی است که به همت مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت آستان قدس رضوی برگزار و در آن به بحث و بررسی درباره موضوعات روز و الزاماتی که بانوان باید درباره جهاد تببین به آن توجه داشته باشند، پرداخته می‌شود. جلسه اخیر «برهان» نیز که با حضور شماری از بانوان فعال مشهدی به میزبانی این مرکز برگزار شد، شاخصه های جهادگری در عرصه تبیین را به بوته بحث گذاشت.

به گزارش آستان‌نیوز، رقیه فاضل کارشناس مذهبی در این نشست کارکردهای جهاد تبیین را در عملیات معرفتی و غیر معرفتی در جامعه دانست و گفت: حفظ پیوندهای خانوادگی و اجتماعی از ضروریات حفظ انسجام است و افراد در جامعه باید برای بریده نشدن پیوندها در راستای انسجام بخشی اهتمام ورزند.
وی انسجام بخشی در اجتماع، ایجاد امیدواری و پیاده کردن انصاف را از مصادیق جهاد تبیین عنوان و به اهمیت گسترش امیدواری به خصوص نسبت به اصلاح جامعه در بین جوانان اشاره کرد و ادامه داد: انقلاب اسلامی مانند یک موجود زنده است و به دست مردم ایجاد شده و به دست همین مردم رو به جلو می رود؛ برای حفظ این انقلاب لازم است تا از پیشرفت‌های آن برای جوانان امروز صحبت شود و یک مقایسه منطقی با سایر کشورها صورت پذیرد تا جوانان با امیدواری بیشتری برای حفظ انقلاب اسلامی تلاش کنند.
فاضل، بیان واقعیت‌ها و نشان دادن نکات و ویژگی‌های مثبت را از مصادیق غیر معرفتی جهاد تبیین عنوان کرد و گفت: ما باید یاد بگیریم در حرف‌هایمان از نکات مثبت و اتفاقات قابل توجه یاد کنیم و صرفاً با دید منفی به حوادث نگاه نکنیم، این امر نشان دهنده انصاف است و با این الگو می‌شود جهاد تبیین را به نحو بهتری پیاده کرد.

این استاد دانشگاه به شناساندن اسلام ناب و اسلام آمریکایی در راستای جهاد تبیین در فضای معرفتی اشاره کرد و اسلام ناب را دارای روحیه عبادت و عبودیت همراه با مناسک دانست و افزود: وقتی مردم از اسلام صحبت می‌کنند در حقیقت بعضی از آن‌ها به اسلام آمریکایی روی آورده‌اند؛ این افراد جزء متحجرین و متجددین هستند که از اسلام با مناسک میان تهی بهره می‌گیرند، در حالی که اسلام ناب روح عبادت و معنویت در آن جاریست و پیروان آن می‌‎دانند که این اسلام به دست مردم محقق شده و حفظ می‌شود.
فاضل، اجرای امر به معروف و نهی از منکر را عامل زنده بودن انقلاب اسلامی معرفی کرد و افزود: اغتشاشات اخیر از سوی دشمن که زن‌ها را مورد هدف قرار داده است، برای استفاده از قوه شهوت است تا از این طریق بتوانند در بین مردم خشونت را گسترش دهند؛ در حقیقت این شورش علیه انسانیت است و ما با کنترل هیجان باید تصمیمات عقلانی برای حفظ انقلاب اسلامی بگیریم.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی