پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۹-۱۰

مراسم چهارشنبه امام رضایی در شهرستان های آذربایجان غربی برگزار شد

مراسم چهارشنبه های امام رضایی با حضور خادمیاران و یاوران رضوی در شهرستان های مختلف آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز از ارومیه، به همت دفتر و کانون های خدمت رضوی استان مراسم مختلفی در شهرستان های استان از جمله شهرستان ارومیه، شوط، تکاب، سلماس و... همراه با قرائت آیاتی از قرآن کریم و صلوات خاصه حضرت علی ابن موسی‌الرضا(ع) و اجرای برنامه های مختلف مداحی، زیارت و ادعیه برگزار شد.
حجت الاسلام نوروزنژاد، دبیر کانون های خدمت رضوی آذربایجان غربی در مراسم چهارشنبه های امام رضایی که در مسجد موسی بن جعفر(ع) ارومیه برگزار شد با تبریک ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار به تبیین ابعاد شخصیتی این بزرگوار پرداخت و اظهار کرد: حضرت زینب(س) دارای نقش مهم و تاثیرگذاری در انتقال پیام عاشورا به نسل های بعد بود و در واقع مدیریت جریان کربلا بعد از عاشورا با ایشان بود.
وی ادامه داد: حضرت زینب(س) با دستان بسته و در حال اسارت تمام وقایع کربلا و عاشورا چنان مدیریت کرد که کمترین آسیب به اهل بیت وارد شود و در عین حال عزت اسرای کربلا و اهل بیت حفظ شود.
دبیر کانون های خدمت رضوی آذربایجان غربی، حضرت زینب(س) و خاندان اباعبدالله الحسین(ع) را سربازان جنگ نرم عنوان و اظهار کرد: بعد از عاشورا جنگ به جنگ ترکیبی و شناختی تبدیل شد که فرمانده این جنگ و کاروان حضرت زینب سلام الله علیها بود.
حجت الاسلام نوروزنژاد با اشاره به اینکه اگر امروز پیام عاشورا به ما رسیده به واسطه حضرت زینب(س) بود اظهار کرد: اگر رشادت ها و درایت ها و مدیریت های حضرت زینب(س) نبود ، جریان عاشورا در ظاهر با شکست مواجه می شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی