پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۹-۱۶

دانشجویان مخترع، میزبانان غرفه دانشگاه امام رضا(ع) در نمایشگاه پژوهش 

دانشجویان مخترع دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) با دستاوردها و اختراعاتشان در نمایشگاه هفته پژوهش استان خراسان رضوی از علاقه مندان به بازدید پذیرایی می کنند.

به گزارش آستان نیوز، همزمان با نمایشگاه هفته پژوهش حدود بیست محصول شامل دستاورد و اختراع دانشجویان دانشگاه امام رضا(ع) در زمینه های مختلف در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد. 
دو اختراع در زمینه مهندسی پزشکی با عنوان تخت فنری تمرینات اصلاحی و بازتوانی بکسورهای آسیب دیده، اختراع امین عظیم خانی، وحید ساعت چیان و مصطفی مرجان به همراه دستگاه قابل اندازه گیری تعادل پویا با مکانیسم لمس پای ورزشکار، اختراع وحید ساعت چیان، شعله خداداد کاشی و مجید خداوردی در غرفه این دانشگاه از جمله این دستاوردها است. 
همچنین سیستم ردیاب خورشیدی از دیگر دستاوردهای دانشجویان این دانشگاه از دیگر  طرح های به نمایش در آمده در نمایشگاه هفته پژوهش استان خراسان رضوی است که در زمینه صرفه جویی انرژی خورشیدی و ردیابی آن تمرکز دارد. 
سیستم ردیاب خورشیدی در جهت کارایی سیستم های خورشیدی طراحی شده که راه حل های مختلفی مانند بهبود تکنولوژی ساخت پنل های خورشیدی، تکنیک ذخیره سازی انرژی و کاهش تلفات در مبدل های انرژی را داراست.
گفتنی است راه حل مهم و قابل توجه برای به حداکثر رساندن کارایی سیستم های خورشیدی، علاوه بر توجه به فناوری ساخت‌ پنل های خورشیدی، استفاده از ردیاب های خورشیدی است که  توسط دانشجویان دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) در قالب یک طرح پژوهشی عملی شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی