پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

سخنران حرم مطهر رضوی:
۱۴۰۱-۰۹-۱۷

جوانان ما بیش از هر زمان دیگر نیازمند جهاد تبیین هستند

خطیب و سخنران حرم مطهر رضوی با اشاره به اغتشاشات اخیر در جامعه اظهار کرد: جوانان ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند جهاد تبیین هستند و این وظیفه والدین است تا با اطلاع‌رسانی دقیق جوانان را آگاه کنند.

به گزارش آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام داوودی‌نژاد در سومین نشست «خانواده قرآنی» که ظهر امروز با حضور جمعی از زائران و مجاوران در دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به اغتشاشات اخیر در جامعه اظهار کرد: والدین باید فرزندان خود را ارشاد کنند و راه زندگی اهل بیت(ع) را به آنان یادآور شوند. آنان موظفند جوانان را نسبت شرایط روز جامعه آگاه کرده و راه روش دشمن‌شناسی را نیز به آنان بیاموزند.  
این کارشناس دینی در بخش دیگری از سخنانش افزود: براساس آیه ۹۸ سوره نساء مستضعفین تنها کسانی نیستند که توانایی مالی ندارند؛ بلکه آنان كه نه تدبيرى براى دفع كفر دارند و نه راهى براى تسليم حقّ، مستضعفند و تكليف از آنان برداشته شده است. 
حجت‌الاسلام داوودی‌نژاد تصریح کرد: براساس حدیثی از امام محمد باقر(ع) مستضعف کسی است که از نظر عقلی توانایی کفر ورزیدن و یا ایمان آوردن را ندارد و فرجام کار آنان به عنایت خداوند بستگی دارد. 
وی با اشاره به اینکه ما باید بخشنده محبت به دیگران باشیم نه تاجر محبت، تصریح کرد: ما باید حامی مستضعفان باشیم و حمایت مستضعفان تنها در حمایت‌های مالی خلاصه نمی‌شود، بلکه برخی از نیازمندان، نیاز به محبت‌های عاطفی و معنوی دارند. ما باید دربرخودهای روزانه خود با دیگران از تخریب افراد و تحقیر آنان بپرهیزیم و تا جایی که می‌توانیم نسبت به اطرافیان خود مهربان باشیم و بدون هرگونه چشم داشتی به دیگران محبت بورزیم.  
حجت‌الاسلام داوودی‌نژاد تاکید کرد: برهمه ما لازم است که رفتار و گفتار خود را در مواجه با دیگران ارزیابی کنیم و بسنجیم که آیا توانسته‌ایم کسی را شاد کنیم یا نه.
وی با تاکید بر اینکه اولویت در محبت کردن ابتدا پدر و مادر، خانواده و سپس فرزندان هستند، اظهار کرد: به گفته پیامبر گرامی اسلام(ص) هر کسی که دل خانواده خود را شاد کند خداوند گناهانش را می‌بخشد، خیرات و حسنات او را زیاد می‌کند و شهادت نصیبش می‌شود.
یادآور می‌شود که نشست «خانواده قرآنی» چهارشنبه‌ هر هفته بعد از نماز ظهر و عصر در دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی