پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

با حضور تولیت آستان قدس رضوی صورت گرفت؛
۱۴۰۱-۰۹-۱۹

تقدیر از پژوهشگران برتر آستان قدس رضوی در هفته پژوهش

مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، در آیین تقدیر از پژوهشگران برتر این آستان که با حضور تولیت آستان قدس رضوی، در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، از یک هزار و ۹۷۰ اقدام پژوهشی طی یک سال گذشته در سازمان علمی وفرهنگی آستان قدس رضوی خبر داد.

به گزارش آستان نیوز، مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، در سخنانی به فعالیت‌های سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی اشاره و عنوان کرد: این سازمان در یک سال گذشته از مدارس تا دانشگاه، اقدامات متنوعی را اعم از یک هزار و ۹۷۰ اقدام پژوهشی، شامل ۱۱۰ طرح پژوهشی، انتشار ۳۰۲ جلد کتاب و مقاله، ۲۸۹ نشست علمی،۳۲۶ برنامه توانمندسازی،۴۰ هزار نفر آموزش اخلاق خدمت، ۱۲۰طر ح پژوهشی توسط نخبگان برای پاسخ به مسائل پژوهشی آستان قدس رضوی و جذب ۱۵۰ نفر از استادان حوزه و دانشگاه‌ به سرانجام رسانده است.
 

از راه اندازی پژوهش سرا تا حضور در جشنواره های علمی

وی در این رابطه افزود: حاصل این فعالیت‌ها، راه‌اندازی پژوهش‌سرا در بنیاد فرهنگی امام رضا(ع)، حرکت به سوی جایگاه برتر علمی، کسب رتبه‌های برتر پژوهشی، اخذ جوایز ملی در دانشگاه‌های علوم اسلامی رضوی و امام رضا(ع) و بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، راهیابی دستگاه جمع کننده سطح در جشنواره جوان خوارزمی و... است.

تبریک ارتقای بنیاد پژوهش‌ها به جایگاه پژوهشگاه
قراملکی در ادامه ضمن تبریک ارتقای بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی به جایگاه پژوهشگاه رسمی کشور و ابلاغ آن از سوی شورای انقلاب فرهنگی گفت: تهاجم فرهنگی چند سالی است که به جنگ تمام عیار گفتمانی و تمدنی تبدیل شده است، سبک زندگی، جهان بینی، ارزش های اخلاقی، نظام تربیتی، فرهنگ و ‌سایر عناصر که به صورت گفتمان در سنت اسلامی ما جاری بوده است، باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
قراملکی ادامه داد: مراد از جنگ تمام عیار گفتمانی و تمدنی که به وقوع پیوسته است، صرفا حوادث و اتفاقات اخیر در کشور نیست، حوادث و اتفاقات اخیر در واقع قطره کوچکی است که طراحی شده است.
وی تصریح کرد: شکل فعلی جنگ تمام عیار گفتمانی، این است که به کمک همه نظام‌های جاسوسی و رسانه‌های بزرگ جهانی که در خدمت آمریکا و صهیونیسم هستند دست به دست هم دهند تا پدیده ریزش بهمن مرگ بار گفتمان سکولار غرب به جای گفتمان اسلامی رخ دهد.
مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، در ادامه خاطر نشان کرد: آنان می خواهند جوانان و نوجوانان ما را با ریزش این بهمن مرگ آور به بی هویتی برسانند، هدف راهبردی در ریزش بهمن مرگ بار، حبل متین الهی و ستون گفتمان یعنی امامت است، اگر بتوانند امامت را از گفتمان شیعی بگیرند و جوانان را از اهل بیت(ع) منقطع و یتیم بسازند آن وقت توانسته‌اند هویت ما را به تاراج ببرند که این شدیدترین نوع یتیم شدن است.
قراملکی ادامه داد: مامون شگرد جدیدی ایجاد کرد و سعی کرد به جای حذف امام، اصل امامت را از بین ببرند و امروز نیز دشمنان، اصل امامت را نشانه گرفته‌اند. وی با بیان اینکه شدیدترین نوع یتیم شدن، محروم شدن از امامت است، گفت: پیامبر اسلام (ص) فرمودند: «این نوجوانان که تلاش می‌شود از امامت بریده شوند همچون یتیمان در دامن شمایند».
 

مبارزه علنی با انقطاع از امامت
قراملکی گفت: اگر روزگار خود را به خوبی بشناسیم کار ما دانشگاه و مدرسه داری نیست بلکه کار ما رسیدن به داد جوانان در ریزش این بهمن مرگ بار، مبارزه علنی با انقطاع از امامت و توسعه پیوستگی و اتصال به خدا و امامت، تبیین محاسن اهل بیت (ع)، تربیت محقق و دانشمند و پشتیبانی علمی از فعالیت‌های آستان قدس رضوی در تمام شئونات است. 
 

تشخیص مسئله و توجه به پژوهش های مسئله محور

وی ابراز کرد: برای رسیدن به این اهداف نیازمند تشخیص دقیق و به موقع مسئله و پژوهش‌های مسئله محور و همچنین انسجام،همکاری، پیوستگی و مشارکت بیشتر و نوآوری و خلاقیت است که در همین راستا باید مرز بین نوآوری و ذوق‌گرایی را خوب تشخیص داد و شناخت زمان، مهم ترین شرط پاسخ دادن به این اهداف است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی