پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۹-۲۱

بهبود و توسعه دانش کارشناسان رنگرزی شرکت فرش آستان قدس رضوی

همزمان با هفته پژوهش و با هدف بهبود و توسعه دانش تولید فرش دستباف در حوزه رنگرزی، کارشناسان شرکت فرش آستان قدس رضوی در کارگاه‌های آموزشی به میزبانی پژوهشگاه رنگ در تهران شرکت می‌کنند. 

دکتر حمید کارگر مدیرعامل شرکت فرش آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: پیرو تفاهم‌نامه امضا شده بین این شرکت و پژوهشگاه رنگ و به‌منظور بهبود و توسعه فعالیت‌های مرتبط با رنگرزی در دست‌بافته‌های رضوی، کارگاه‌های آموزشی ویژه‌ای برگزار می‌شود.
او درباره سرفصل‌های آموزشی در کارگاه‌های پژوهشگاه رنگ گفت: رنگرزی الیاف پشمی با رنگ‌زاهای گیاهی همچون روناس، اسپرک، پوست گردو و پوست انار، با دندانه‌های مختلفی همچون زاج سفید و کات کبود، یکی از سرفصل‌های طراحی‌شده برای این کارگاه‌ها به‌شمار می‌رود.
مدیرعامل شرکت فرش آستان قدس رضوی ادامه داد: رنگرزی الیاف پشمی با مواد رنگ‌زای اسیدی، متال کمپلکس و راکتیو، عنوان سرفصل دیگری است که کارگاه آن در هفته پژوهش برگزار خواهد شد. 
او با اشاره به جایگاه و اهمیت علم رنگرزی در دست‌بافته‌های رضوی اظهار کرد: واحد رنگرزی شرکت فرش آستان قدس رضوی از معدود واحدهای فعال رنگرزی در سطح کشور است که بر رنگزاهای طبیعی تمرکز دارد.
کارگر ادامه داد: با بهبود و توسعه فعالیت‌های بخش رنگرزی، این شرکت علاوه‌بر تولید فرش‌های دستباف حرم مطهر رضوی، به سایر تولیدکنندگان فرش نیز خدمت‌رسانی خواهد کرد.


 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی