پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۹-۲۱

نقش آفرینی آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) در حوزه های خدماتی و تولیدی

 آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) از مجموعه‌های وابسته به موسسه فرهنگی و بقاع متبرکه سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی است که در کنار فعالیت‌های فرهنگی، زیارت، رفاهی و خدماتی در حوزه اقتصادی نیز نقش موثری را ایفا کرده است.

به گزارش آستان نیوز، موقعیت جغرافیایی ویژه آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) به دلیل قرار گرفتن در مسیر تردد زائران از استان‌های مرکزی و جنوبی کشور به سمت مشهد مقدس و بالعکس سبب شده تا در این آستان مبارک علاوه بر ارائه خدمات  رفاهی و خدماتی و فرهنگی زمینه خدمت رسانی درحوزه اقتصادی نیز با پشتیبانی آستان قدس رضوی فراهم شود.

مهدی قاسم زاده مدیر این آستان در این باره با اشاره به ورود آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) به فعالیت‌های اقتصادی، گفت: هم اکنون دامداری صنعتی دارای 300 راس دام سنگین است که سالانه هزار و 200 تن تولید شیر و 40 تن تولید گوشت قرمز به بازار عرضه می‌کند. وی افزود: این واحد صنعتی به عنوان الگو در شهرستان و منطقه شناخته شده است و در تغییر نگاه دامداران منطقه نیز بسیار تاثیرگذار بوده است.
مدیر آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) شهرستان طبس همچنین با اشاره به فعالیت‌های کشاورزی این مجموعه اظهار کرد: تلاش کردیم درختان مثمر در محوطه امامزاده کاشته شود که بیش از ۳۵ تن محصول از این باغات سالانه برداشت می‌شود و فضای سبز خوبی هم برای امامزاده ایجاد کرده است.
وی همچنین از وجود باغ زیتون با هزار و 700 اصله درخت در ۲ کیلومتری آستان مقدس خبر داد و افزود: بوستان و باغ رضوان نیز با داشتن اماکن اقامتی و اسکان موقت برای زائران آماده خدمت رسانی است.
وی برگزاری رزمایش کمک های مومنانه را در شمار فعالیت های اجتماعی انجام گرفته در سه سال اخیر برشمرد و گفت: آستان قدس رضوی بعد از شیوع کرونا با برگزاری این رزمایش سبدهای معیشتی را بین نیازمندان توزیع کرده است.
وی از وجود 26 موقوفه در آستان مقدس امامزاه حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس یاد کرد و گفت: قدیمی ترین موقوفه این آستان به سال ۷۲۴ هجری قمری برمی گردد که بیش از ۷۰۰ سال از وقف آن می‌گذرد.
مدیر آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) ابراز کرد: موقوفاتی در سطح شهرستان طبس و بعضی روستاها متعلق به آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) است و حتی در شهرستان بشرویه نیز موقوقاتی به نام این امامزاده(ع) وجود دارد.
قاسم‌زاده در ادامه خاطرنشان کرد: آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) از معدود امامزاده هایی در کشور است که به صورت شبانه روزی خدمات به زائران ارائه می‌کند و بیش از هزار خادم افتخاری با این آستان مقدس همکاری دارند.‌

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی