پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به همت مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی،
۱۴۰۱-۰۹-۲۲

هفتمین سالگرد شهدای حادثه زاریای نیجریه در حرم مطهر رضوی برگزار شد 

به همت مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی، هفتمین سالگرد شهدای حادثه زاریای نیجریه در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش آستان‌نیوز، در ابتدای این مراسم که شامگاه گذشته ۲۱ آذرماه با حضور دختران شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه و طلاب و جمعی از دانشجویان کشور نیجریه در محل رواق دارالرحمه حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تلاوتی از آیات کلام الله مجید و قرائت زیارت امین‌الله، یکی از دانشجویان دانشگاه جامعه المصطفی به شعرخوانی پرداخت.
 در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد ذوالفقاری، مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی با اشاره به آثار فردی و اجتماعی شهید و شهادت در مسیر تعالی فردی و اجتماعی به ویژگی‌های منحصر به فرد آفریقا و خدمات این قاره به اسلام و مکتب اهل بیت(ع) پرداخت.
وی با بیان اینکه امسال نیز همچون سال‌های گذشته مراسم ویژه‌ای به مناسبت بزرگداشت شهدای مظلوم حسینیه شهر زاریا در حرم مطهر رضوی تدارک دیده شد، گفت: اتفاقات زاریا به کشتار بیش از دو هزار نفر و زخمی شدن جمع زیادی از شیعیان در اواخر ماه صفر مصادف با ۲۱ و ۲۲ آذر سال ۹۴ اشاره دارد که با حمله ارتش نیجریه به حسینیه بقیة الله در شهر زاریا مرکز شیعیان نیجریه و محل اقامت رهبرشان انجام گرفت و در این ماجرا شیخ زکزاکی و همسرش زخمی و دستگیر شدند.
مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی در ادامه تصریح کرد: اسلام پیش از ورود به مدینه به عنوان پایتخت حکومت اسلامی در عصر پیامبر(ص) توسط مهاجران به آفریقا منتقل شد و به همین دلیل علمای آفریقا این قاره را خانه اسلام می‌دانند، در واقع در تاریخ هم ثبت شده است که برخی افراد و وابستگان به اهل بیت(ع) از دست دشمنان به این قاره پناهنده می‌شدند.
 

هفتمین سالگرد شهدای حادثه زاریای نیجریه در حرم مطهر رضوی برگزار شد


به گفته حجت‌الاسلام و المسلمین ذوالفقاری، محبت اهل بیت(ع) چنان در قلوب مردم این سرزمین نفوذ کرده که به فرهنگ عامیانه آنها رنگ اهل بیتی داده است و این امر در مسیر رشد و تعالی فرهنگ اهل بیت(ع) و ظلم ستیزی موثر بوده است.
مدیر امور زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی اظهار کرد: اینکه پس از حادثه زاریا، عده‌ای از وحشت رشد اسلام، دست به تخریب حسینیه زدند در واقع نشانه عجز و ناتوانی آنان در مقابل حرکت محبان و علاقمندان اسلام و پیروان مکتب بود.
وی با اشاره به مقام شهید و شهادت گفت: یکی از آثار شهادت محبوبیت شهید است، ما بسیاری از شهدای زاریا را نمی‌شناختیم اما صمیمانه آنان را دوست داریم و این اثر شهادت است، زیرا هیچ قطره خونی در پیشگاه خداوند محبوب‌تر از خون شهید نیست.
مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی تصریح کرد: نام شهید به جامعه انسجام بخشیده و امنیت می‌آفریند و همواره دشمنان از نام شهدا احساس رعب و وحشت می‌کنند.
 در پایان این مراسم پیام تصویری رهبر شیعیان نیجریه پخش شد و ضمن محکومیت قتل عام شهدای حسینیه شهر زاریا در نیجریه، یاد و خاطره آنان گرامی داشته شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی