پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۹-۲۲

اجرای بیش از 40 طرح پژوهشی در موسسه دانش‌بنیان کیفیت رضوی

مدیرعامل موسسه دانش‌بنیان کیفیت رضوی از اجرای بیش از 40 طرح پژوهشی برای طراحی و پیاده‌سازی الگوی ارزیابی و رتبه‌بندی طیب در راستای ارتقای بهره‌وری در صنایع، استانداردسازی و نهادینه‌کردن سبک زندگی اسلامی خبر داد.

ایمان اسدی در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: تمامی طرح‌های پژوهشی، با همکاری مراکز علمی و اساتید دانشگاه‌های معتبر داخلی و خارجی انجام شده، طرح‌هایی که هدف نهایی آن، ارتقای کیفیت زندگی بر اساس معیارهای اسلامی است.
او ادامه داد: یکی از نقاط قوت طرح‌های پژوهشی موسسه کیفیت رضوی این است که صرفا بحث پژوهشی و تئوری مطرح نبوده، بلکه تمامی طرح‌ها به مرحله اجرا رسیده است.


تبیین مدل مفهومی و ارزیابی نشان طیب
مدیرعامل موسسه دانش‌بنیان کیفیت رضوی با اشاره به انجام 3 طرح پژوهشی با موضوع تبیین مدل مفهومی و ارزیابی نشان طیب گفت: این طرح‌‌ها در حوزه مبانی، مفاهیم و چارچوب‌های نشان طیب براساس آیات قرآن و روایات ائمه معصومین و همچنین معناشناسی واژه طیب برگرفته از مبانی دینی و علوم انسانی است.
او ادامه داد: در حوزه طراحی الگوی ارزیابی کیفیت و رتبه‌بندی محصولات کشاورزی و غذایی نیز مطالعات پژوهشی متعددی انجام شده است که می‌توان به طرح‌های پژوهشی ویژه پنج محصول خرما، زعفران، پسته، برنج و گوشت و زنجیره‌های تولید آن‌ها را نام برد.
اسدی، مطالعه تطبیقی بین نشان طیب با سایر نشان‌ها، مدل‌ها و استانداردهای روز دنیا را موضوع دیگر فعالیت‌های پژوهشی این موسسه عنوان کرد و افزود: بدین منظور مطالعه تطبیقی بین نشان طیب با نشان حلال، مشخصه‌های ارگانیک بودن، استاندارد ایزو، استاندارد ایران و... انجام شده است.
او ادامه داد: در این پژوهش همچنین میزان اشتراکات این نشان‌ها با طیب و تفاوت، برتری و تمایزی که طیب نسبت به آن‌ها دارد، استخراج شده است.


اجرای طرح‌های پژوهشی طیب در حوزه صنایع خلاق/یا ورود نشان طیب به حوزه صنایع خلاق
اسدی از اجرای طرح‌های پژوهشی طیب در حوزه محصولات فرهنگی و صنایع خلاق خبر داد و گفت: بدین منظور چندین طرح پژوهشی با عنوان الگوی ارزیابی کیفیت و رتبه‌بندی انیمیشن، کتاب کودک و محصولات فرهنگی انجام شده است که می‌توان به اجرای الگوی ارزیابی کیفیت و رتبه‌بندی طیب در حدود 60 پویانمایی داخلی و خارجی شناخته شده اشاره کرد.
او درباره پژوهش‌های صورت گرفته برای طراحی این الگو در بخش خدمات اظهار کرد: در این بخش، الگوی ارزیابی کیفیت و رتبه‌بندی ویژه رستوران‌ها، فروشگاه‌های مجازی، ورزشگاه‌ها، درمانگاه‌ها و سایر حوزه‌های خدماتی طراحی شده است.
اسدی ادامه داد: بخشی دیگر از طرح‌های پژوهشی موسسه کیفیت رضوی ناظر بر فعالیت‌های درون شهری بوده که منازل مسکونی، مراکزآموزشی و مدارس و همچنین فضاهای عمومی شهری نظیر میادین، پارک‌ها و جاده‌ها، از جمله آن‌ها به‌شمار می‌رود.
او افزود: طرح‌های پژوهشی دیگری هم انجام شده که ناظر بر سازمان‌ها بوده و الگوی ارزیابی کیفیت و رتبه‌بندی طیب برای آن‌ها طراحی شده است.


انتشار 40 مقاله علمی پژوهشی و همایشی
اسدی با بیان این‌که تاکنون ۴۰ مقاله علمی پژوهشی و همایشی از طرح‌های پژوهشی صورت گرفته، در مجلات معتبر داخلی و خارجی و همایش‌های ملی و بین‌المللی منتشر شده است، گفت: علاوه‌براین، 70 نشست تخصصی در حوزه طیب با همکاری مراکز علمی داخلی و خارجی برگزار شده است.
او ادامه داد: این موسسه همچنین موفق به انتشار ۵ جلد کتاب در حوزه الگوی ارزیابی کیفیت رتبه‌بندی محصولات، واحدهای صنفی، سازمان‌ها، مراکز آموزشی و همچنین مبانی و مفاهیم طیب شده است.
اسدی با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی غذای طیب با محوریت موسسه کیفیت رضوی اظهار کرد: در این همایش ۱۸۸ مقاله در حوزه مطالعات بنیادین، علوم تغذیه، صنایع غذایی، استانداردها و فقه و شریعت دریافت شد.
او افزود: همایش بین‌المللی غذای طیب با همکاری موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ایران و ۵ کشور خارجی و نیز دانشگاه‌ها و مراکز معتبر دنیا مانند دانشگاه زوریخ سوئیس، UPM مالزی، مراکز حلال کشورهای مالزی، کره، قزاقستان و پاکستان، ماه گذشته در مشهد برگزار شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی