پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به همت دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)،
۱۴۰۱-۰۹-۲۲

چهل و نهمين شماره فصلنامه علمي «پژوهشنامه خراسان بزرگ» منتشر شد

به همت دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)،چهل و نهمين شماره فصلنامه علمي «پژوهشنامه خراسان بزرگ» منتشر شد.

به گزارش آستان نیوز، در چهل و نهمين شماره از فصلنامه علمي «پژوهشنامه خراسان بزرگ» با تأكيد بر مطالعات حوزه شهرسازي خراسان بزرگ، مقالاتی با عناوین «واكاوي كنش‌هاي اقتصادي خانواده‌هاي دانشجويان افغانستاني دانشگاه يزد» به تاليف سيد محمد فيروزي و فاطمه پيرنهاد، «سنجش قابليت پياده‌مداري خيابان‌هاي شهري با رويكرد تعاملات اجتماعي (مطالعه موردي: محور كوهسنگي مشهد)» نوشته مليحه صلاحي، قدير صيامي و ياسمن فردي، «پژوهشي بر جاي‌‌نام و موقعيت جغرافيايي دستگردان طبس با توجه به منابع و متون اسلامي» تأليف خديجه شريف كاظمي و محمد ابراهيم زارعي و... به زيور طبع آراسته شده است.
همچنین«شكل بندي فضاهاي شهري در نتيجه رواج مد و فعاليت هاي مرتبط با آن «تحليلي از انتشار فضايي آرايشگاه هاي زنانه در منطقه 10 شهر مشهد» نوشته مصطفي اميرفخريان و نجمه غلامي، از دیگر مقالاتی است که در این شماره از نشریه به چاپ رسیده است. در«مكان‌يابي پاسگاه‌هاي مرزي بر اساس شاخص‌هاي طبيعي و انساني شمال شرق كشور با استفاده از مدل تلفيقي FAHP (مطالعه موردي: محدوده مرزي استان خراسان رضوي با كشور تركمنستان)» اثر محبوبه نيكبخت، زينب دزنردي و هادي اسماعيل زاده نيز مورد توجه قرار گرفته است.
همچنين مقاله «تحليل رضايتمندي شهروندان از پارك‌هاي شهري از منظر عدالت توزيعي (مطالعه موردي: منطقه شش شهرداري مشهد)» تاليف روح الله اسدي و مرضيه صبوري، از ديگر آثار منتشر شده در اين شماره مي باشد. 
فصلنامه علمي «پژوهشنامه خراسان بزرگ» در تلاش است تا با فراهم آوردن بستري مناسب جهت انتشار آثار و مقالات علمي اساتيد، دانش‌آموختگان، پژوهشگران داخلي، خارجي از كشورهاي افغانستان، تركمنستان، ازبكستان، تاجيكستان، قرقيزستان و روسيه و همچنين ساير مستشرقين علاقمند به تاريخ، فرهنگ و تمدن خراسان بزرگ گام مؤثري در مرجعيت علمي مطالعات حوزه خراسان بزرگ بردارد.
این خبر حاکی است، فصلنامه علمي «پژوهشنامه خراسان بزرگ»، با 12 سال سابقه، تنها مجله معتبر علمي در ايران با تمركز بر مطالعات و پژوهش هاي حوزه تمدني خراسان بزرگ محسوب مي شود. اين نشريه در آخرين ارزيابي و رتبه بندي نشريات معتبر، موفق به اخذ درجه علمي «ب» از وزارت علوم، تحقيقات و فناوري شده و در پايگاه استنادي جهان اسلام (ISC) نمايه شده است.
 فصلنامه علمي «پژوهشنامه خراسان بزرگ» بر حوزه‌هاي تمدني خراسان بزرگ به ويژه «جغرافياي تاريخي، سياسي و شهري» و «تاريخ هنر؛ شهرسازي و معماري» در اين قلمرو تاريخي تمركز يافته است.
 پژوهشگران مي‌توانند پژوهش هاي علمي خود را پس از ثبت‌نام در سامانه و اطلاع از محورهاي پذيرش مقالات، استانداردهاي مورد پذيرش نشريه و ساير موارد به آدرسhttp://jgk.imamreza.ac.ir ارسال نمايند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی