پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۹-۲۲

سلام اولا سنه ای مهربان امام رضا(ع) / تشرف کاروان 4500 نفری زیارت اولی‌های آذربایجان شرقی به حرم مطهر رضوی

حضور 4500 زائر آذری زبان، که بسیاری‌شان برای اولین بار به حرم امام رضا(ع) آمده‌اند، لحظاتی ناب در این صحن و سرا رقم زد و نه فقط خود آنها، که بسیاری از دیگر زائران آقا هم شوق شیرین زیارت را با این زمزمه‌های دلنشین آنها احساس کردند: سلام اولا سنه ای مهربان امام رضا (ع).

به گزارش آستان‌نیوز، خادمان و خیران دوباره دست به دست هم دادند تا جمعی از زائران زیارت اولی و زائران سالمند را به زیارت امام هشتم(ع) دعوت کنند؛ زائرانی که آرزوی سفر به مشهد سال‌ها در دلشان خانه کرده بود اما فرصت این زیارت فراهم نشده بود. خادمان و خیران آقا، این بار استان آذربایجان شرقی را برای برپایی یک کاروان زیارتی خاص انتخاب کردند و دعوت‌نامه زیارت برای 4500 نفر از ترک‌زبان‌های دوست‌داشتنی این استان ارسال شد. 
صبح امروز، کاروان این زائران وارد حرم مطهر امام رضا(ع) شد و حضورشان، همه زائران را تحت تاثیر قرار داد. زمزمه‌های عاشقانه‌ای که این کاروان زیارت اولی با امام هشتم(ع) داشتند، آن قدر ساده و صمیمی بود که نه فقط بغض چندین ساله خودشان را شکست، که هر شنونده‌ای را هم مدهوش و عاشق کرد. فهمیدن بسیاری از واژه‌های ترکی این نجوای عاشقانه و شعرخوانی ذاکر و مداح کاروان، ساده نبود اما برخی از کلمات هم نیازی به ترجمه نداشت و هر زائری معنایش را خوب می‌فهمید: سلام اولا سنه ای مهربان امام رضا ... اَمیر و پادشه عاشقان امام رضا.


کاروان «شوق زیارت»
محمد توکلی معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی درباره تشرف این کاروان گفت: صبح امروز 22 آذر ماه کاروان زیارتی «شوق زیارت» با کمک خیرین استان‌ آذربایجان شرقی و خادمان حرم مطهر رضوی به زیارت امام رضا (ع) مشرف شدند و ضمن حضور در مهمانسرای حضرت رضا(ع) و اجرای برنامه‌های فرهنگی طی مراسمی که در رواق امام خمینی(ره) پیش‌بینی شده بود از این زائران پذیرایی شد. 
وی افزود: کاروان زیارتی شوق زیارت بعد از دو سال به مشهدالرضا(ع) مشرف شد و در کنار نشاط معنوی که برای خود این زائران داشت، حضور این کاروان‌ها حال و هوای خاصی در حرم مطهر رضوی ایجاد کرد.
توکلی با اشاره به سابقه اجرای این طرح زیارتی افزود: در سال‌های گذشته کاروان‌های متعددی از نقاط مختلف کشور و حتی سایر کشورها به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شدند که در دو سال اخیر و به دلیل شیوع کرونا این حضور متوقف شد، اما امسال حضور این کاروان‌ها از سر گرفته شد و آستان قدس رضوی پذیرای این زائران شده است. 
آستان قدس رضوی، از طریق بنیاد کرامت رضوی با ارگان‌ها و نهادهایی همچون کمیته امداد، بهزیستی، بسیج، خیرین و ... برای معرفی زائران زیارت اولی محروم و سالمند و اعزام آن‌ها به مشهد مقدس همکاری‌های لازم را انجام می دهد و سعی خواهیم کرد تعامل بیشتری در بحث اسکان، حمل و نقل و تغذیه این زائران نیز داشته باشیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی