پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به مناسبت هفته پژوهش انجام شد،
۱۴۰۱-۰۹-۲۲

بازدید دانش‌آموزان مدارس امام رضا(ع) از بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی 

همزمان با هفته پژوهش، جمعی از دانش‌آموزان مدارس امام رضا(ع) از بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی بازدید کردند.

به گزارش آستان نیوز، میثم محتاجی، مسئول روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در این بازدید ضمن معرفی فعالیت‌های این مرکز گفت: بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، بر مبنای ماموریت‌های خود با نگاه به مسائل جامعه، نظام موضوعات ویژه‌ای برای خود تعریف کرده است، که به دست نخبگان حوزه و دانشگاه سپرده می شود تا در قالب پژوهش تعریف شود.
وی با اشاره به اینکه مهارت نویسندگی از وجوه تمایز انسان‌های جامعه است، ادامه داد: یکی از مهمترین وجوه تمایز انسان با همنوعان خود، مهارت نویسندگی است و از ارکان مهم رسیدن به این مهارت، مطالعه است.
محتاجی افزود: دانش‌آموزان از همان سال‌های نخست تحصیل باید خود را مکلف به مطالعه کنند و این کار پسندیده، افزون بر ارتقای سطح آگاهی انسان، زبان و بیان را تقویت کرده، زیرا مطالعه دایره واژگان را در ذهن انسان گسترش می‌دهد و این روشنگر راه نویسندگی و نگارش است.
این پژوهشگر در ادامه عنوان کرد: یکی از رویکردهای تحولی در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، اجتماعی‌سازی آثار در این مجموعه است. آثاری که همواره طی سال‌ها مورد استقبال مخاطبان نخبه از ایران و کشورهای اسلامی بوده و بسیاری از آن‌ها در سطح بین‌المللی زبانزد است.
وی خطاب به دانش آموزان گفت: شما در مدرسه ای مشغول به تحصیل هستید که مزین به نام امام رضا(ع) است، ایشان عالم آل محمد(ص) است و بایسته است با مطالعه و پشتکار در آموختن با فرهنگ و سیره رضوی خود را با سایر دانش آموزان متمایز کنید.
 مسئول روابط عمومی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی ضمن تقدیر از بنیاد فرهنگی امام رضا(ع) گفت: با بازدیدهایی این چنینی، روحیه پژوهش و کار علمی در دانش‌آموزان تقویت می‌شود و این آگاهی را به آنان می‌دهد که مطالعه و پژوهش آینده روشنی را برای آنان رقم می‌زند‌.
وی تصریح کرد:  یکی از کارهای بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، اجتماعی سازی آثار است که شامل همه سطوح به ویژه قشر جوان و نوجوان و کودک می‌شود. از همین رو ما آمادگی داریم آثاری را بر اساس سلایق اقشار مختلف جامعه به چاپ برسانیم.
گفتنی است: این دانش‌آموزان که از واحدهای ۵ و ۱۷ مدارس امام رضا(ع) در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی حضور یافته بودند از نزدیک با فعالیت‌های این مرکز آشنا شدند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی