پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به همت سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی صورت گرفت؛
۱۴۰۱-۰۹-۲۳

تقدیر از پژوهشگران برگزیده تالار محققان کتابخانه مرکزی حرم مطهر حضرت رضا(ع)

به مناسبت هفته پژوهش، سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از پژوهشگران برگزیده عضو تالار محققان کتابخانه مرکزی حرم مطهر حضرت رضا(ع) تقدیر کرد. 

به گزارش آستان نیوز، این مراسم صبح امروز با حضور جمعی از مدیران، کارشناسان و محققان سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در اتاق کنفرانس کتابخانه مرکزی این آستان مقدس برگزار شد.
در این مراسم محمد هادی زاهدی مدیر مرکز اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) در خصوص اهمیت علم و دانش اظهار کرد: علم مایه حیات بشری است و استمرار آن وابسته به مطالعه و پژوهش و یافتن عرصه‌های جدید پژوهشی است. 
وی افزود: محققان نیز برای انجام فعالیت‌های پژوهشی‌شان از بسیاری از اولویت‌های زندگی خود می‌گذرند و با تلاش و زحمت فراوان در حوزه‌های مختلف، بدون نگاه اقتصادی به آن، پژوهش و تحقیق می‌کنند. 
 

معرفی خدمات تالار محققان
در ادامه مجید شایان مجد مسئول تالار محققان کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی با اشاره به تاریخچه شکل‌گیری تالار محققان در کتابخانه این آستان مقدس از سال 1366 و توسعه فیزیکی و خدماتی آن در گذر زمان گفت: چراغ علم و پژوهش در اوج شیوع بیماری کرونا در تالار محققان کتابخانه روشن بود و حتی ساعت خدمات‌رسانی آن از خرداد 1400 شبانه‌روزی شد.
وی با بیان اینکه دو نوع خدمات عمومی و خاص در این تالار طبق ضوابط سازمان به محققان عضو آن ارائه می‌شود، افزود: ارائه خدمات مشاوره پژوهشی به محققان با همکاری نیروهای خادمیاری، امکان دسترسی به پایگاه مقالات و بانک‌های اطلاعاتی، پیگیری ویژه منابع درخواستی از سایر کتابخانه‌های آستان قدس رضوی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی مورد نیاز محققان، منتخبی از این خدمات خاص تالار به شمار می‌آید. 
شایان مجد ضمن اشاره به دسترسی محققان به منابع متنوع چاپی و دیجیتال کتابخانه آستان قدس رضوی تصریح کرد: بیش از دو هزار و 800 اثر علمی و پژوهشی در قالب کتاب، پایان‌نامه و مقاله به همت محققان عضو این تالار از سال 1396 تا کنون تدوین و منتشر شده است.

دسترسی پژوهشگران به خدمات کتابخانه دیجیتال
همچنین داود عیدی مسئول امور خدمات دیجیتال کتابخانه آستان قدس رضوی بیان کرد: کتابخانه دیجیتال این آستان مقدس از حدود سال 1392 به صورت رسمی ارائه خدماتش را آغاز کرد و در حال حاضر به نشانی اینترنتی digital.aqr.ir  در دسترس عموم پژوهشگران است. 
وی گفت: خدمات کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی به دو صورت خدمات عمومی به پژوهشگران و خدمات خاص به مؤسسات و مراکز علمی و پژوهشی ارائه می‌شود. به طور مثال خدمات تحویل مدرک، خدمات امانت دیجیتال، خدمات پرسش از کتابدار و خدمات تحویل مقالات علمی، از جمله خدمات عمومی این کتابخانه به پژوهشگران به شمار می‌آید. 
همچنین در این مراسم، سیدعلی بهشتی‌وند؛ از محققان برجسته عضو تالار محققان کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی به معرفی فعالیت‌های پژوهشی خود در حوزه رضوی از جمله آخرین کتاب خود با عنوان «امام رضا(ع) و مخالفان» پرداخت. این اثر براساس پایان‌نامه کارشناسی ارشدش در رشته علوم قرآن و حدیث تألیف و توسط بنیاد پژوهش‌های اسلامی این آستان مقدس به زیور چاپ آراسته شده است. 
شایان ذکر است، در ادامه این مراسم از حجت الاسلام و المسلمين محمدباقر حيدري كاشاني، بشير سراجي دانشجوي دكتراي تاريخ اسلام، جواد ميزبان دانشجوی دكتراي ادبيات، سید احسان شریفیان فر دانشجوی ارشد مطالعات آمریکای شمالی، علیرضا علیزاده دانشجوی ارشد مدیریت دولتی- مدیریت تحول، رضا نظریان کاسب دانشجوی دکتری جامعه‌شناسی، محمدعلی بخشی دانشجوی حقوق جزای جامعه المصطفی به عنوان پژوهشگران برتر تالار محققان کتابخانه رضوی با اهدای لوح و هدایا تقدیر به عمل آمد. 
همچنین خانم‌ها قهرماني نيك دانشجوي دكتراي علوم قرآن و حديث، فاطمه آگهي دانشجوی دكتراي علوم قرآن و حديث، بنت الهدي رحيمي دانشجوي دكتري معماري، فاطمه اخروي هدايت آباد دانشجوي دكتري تاريخ و تمدن ملل اسلامي، فاطمه رضايي دانشجوي دكتري فقه و مباني حقوق، سكينه مرادي بجستاني كارشناس ارشد، زهرا سمائي كارشناس ارشد زبان شناسي نیز دیگر پژوشگران این تالار بودند که با اهدای هدایایی مورد تقدیر و تحسین قرار گرفتند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی