پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۹-۲۳

رایزنی برای تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به قطب حمل‌ونقل ریلی، جاده‌ای و هوایی حوزه CIS

پس از سرمایه‌گذاری ۲۵۰۰ میلیارد ریالی روس‌ها در منطقه ویژه اقتصادی سرخس برای احداث سایت تخصص ترانشیپ زغال سنگ و کود پتاس، حالا با گذشت کمتر از یک ماه از امضاء این قرارداد، دومین شرکت سرمایه‌گذار روسی برای تبدیل این منطقه به قطب حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی در بین کشورهای حوزه CIS با مدیران آن رایزنی کردند.

به گزارش آستان نیوز، با توجه به ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی سرخس که امکان جابجایی بار را از طریق خطوط ریلی، جاده‌ای و هوایی فراهم می‌کند، مدیران و کارشناسان یک شرکت هواپیمایی روسی از امکانات و زیرساخت‌‌های این منطقه و شهرستان سرخس نظیر فرودگاه بین‌المللی، خطوط ریلی عریض و نرمال، گمرک، پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد و راه آهن دیدن کردند.

محمدرضا برهمند رئیس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس، هدف از این بازدید را ایجاد قطب سه وجهی انتقال کالا در منطقه ویژه اقتصادی سرخس از مبدا یا به مقصد روسیه عنوان کرد.

او ادامه داد: بدین ترتیب که کالا از روسیه به‌صورت هوایی به فرودگاه سرخس منتقل شده و از طریق این منطقه به روش‌های ریلی، هوایی یا جاده‌ای به کشورهای ترکیه و هندوستان و اروپا ارسال می‌شود.

برهمند با اشاره به رونق جذب سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: ایجاد زیرساخت‌ها و اجرای طرح‌های توسعه منطقه در کنار مزیت‌های آن برای سرمایه‌گذاران، باعث شده شاهد روند رو به رشد سرمایه‌گذاری خارجی در سرخس باشیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی