پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

مدیر عامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) مطرح کرد:
۱۴۰۱-۰۹-۲۴

ضرورت بهره گیری از سیره و معارف رضوی در جامعه سازی و حکمرانی اسلامی

مدیر عامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) با بیان این که امام رضا(ع) تنها سرمایه نظام جهوری اسلامی ایران است، گفت: باید در جامعه سازی و دولت سازی به مولفه های حمکرانی اسلامی در سیره و معارف رضوی نزدیک شویم. 

به گزارش آستان‌نیوز، مرتضی سعیدی زاده مدیر عامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در آیین افتتاحیه سومین کنگره بین‌المللی امام رضا(ع) و علوم روز  که عصر روز گذشته در واحد خواهران دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) برگزار شد، گفت: این روزها که ما در هماوردی تمدنی با تمدن غرب هستیم و نشانه‌های آن را در میدان اجتماعی با دشمنان مشاهده می‌کنیم باید همانند رسول گرامی اسلام(ص) که در روز مباهله  تمام سرمایه معنوی خود را به میدان آورد ما نیز تمام سرمایه خود را به میدان بیاوریم.
وی گفت:ما در دومین گام از مرحله انقلاب اسلامی هستیم و باید در جامعه سازی و دولت سازی به مولفه های حمکرانی اسلامی در سیره و معارف رضوی نزدیک شویم که اگر غیر از این باشد ما نمی توانیم از این منبع فیض بهره ببریم.
سعیدی‌زاده با بیان اینکه امروز جامعه ما تشنه معنویت و اخلاق به معنای صفت‌های فضیلت، ایثار، جهاد، از خودگذشتگی، لطف، خیرخواهی و کمک به نیازمندان است، گفت: در واقع گمشده امروز ما معنویت است و جامعه ما باید خودش را به  قرب پروردگار برساند.
وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم معارف الهی را برای مدعیانی که دچار چالش‌های رویکردی و تحریفاتی در بستر کنونی زمان هستند به جز تاسی به سیره و معارف رضوی تبیین کنیم و باید با بهره‌گیری از این معارف دایره محبین اهل بیت(ع) را گسترش دهیم.
مدیر عامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) تصریح کرد: برای توسعه جریان فرهنگ رضوی باید شبکه باشیم و بین جریان فکر و هنر و رسانه ارتباط برقرار کنیم همچنین لازم است تولید محتوا و ادبیات داشته باشیم. 
به گفته وی رسانه وقتی می‌تواند اثرگذار باشد که بتواند جریان محتوایی خوبی را مدیریت کند، امروز مقابل ما آرایش متکثر فنی و پیشرفته‌ای در حوزه رسانه و در فضای مجازی قرار دارد و وظیفه ما این است که در حوزه فکر و اندیشه تولیدات فاخری به جامعه عرضه کنیم.
وی در ادامه با بیان اینکه تعامل با آستان قدس رضوی یک تعامل با برکت است، گفت: امیدواریم بتوانیم با این تعاملات معارف و سیره رضوی را با زبان امروز و شاخصه‌های زبان فطرت و به سادگی برای مردم تبیین کنیم تا با خیل دلدادگان معارف اهل بیت(ع)در اقصی نقاط جهان ارتباط برقرار کنیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی