پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۹-۲۴

بازدید دختران مدرسه امام رضا(ع) از پارک علم و فناوری استان 

یکی از بهترین اماکن بازدید علمی این روزهای موسوم به پژوهش برای دیدن و آموختن مقدمات خلق و پرورش ایده، پارک علم و فناوری است. روز گذشته، دختران مدرسه امام رضا(ع) با ذهنی پر از سوال و حس جستجوگری راهی این پارک شدند. 

 به گزارش آستان نیوز، 30 نفر از سال هشتمی‌های دبیرستان دخترانه امام رضا(ع) واحد12و19 به پارک آمدند تا قدری با دنیای نوآوری و دانش و پژوهش از نمای نزدیک‌تر آشنا شوند.
وسعت مجموعه و تعدد شرکت‌های در حال فعالیت به قدری چشمگیر است که نام و نشانش به شهر علم و دانش شبیه‌تر است تا پارک! راهنمای گروه دانش آموزی خطاب به بچه‎ها از حضور و فعالیت 450 شرکت دانش بنیان در حوزه‌های مختلف خبر می‌دهد. شرکت‌های زیاد با کارکردهای متنوعی را برشمارد؛ از شرکت های دارویی و تولیدکننده تجهیزات نظامی و دریایی تا تولیدکنندگان مبدل‌های حرارتی و نیز تجهیزات کاهنده صدا و تهیه هوا.
اما فعالیت تخصصی برخی از آنها را که تشریح می‌کند، جالب است در میان‌شان اسامی چند شرکت مرتبط با آستان قدس رضوی هم دیده می‌شود. شرکت‌هایی که به اذعان آقای سلکی کارشناس پارک علم و فناوری و البته دست اندرکاران علم و فناوری‌های نوین، صاحب دستاوردهای ارزشمندی در سطح منطقه هستند. شرکتی مثل سامان داروی هشتم که تولیدکننده فاکتور 8  داروی حیاتی بیماران هموفیلی است.
 

فرصت طلایی آموختن

بخش دیگری از این بازدید را حضور دو ساعته در کارگاه آشنایی با مفاهیم ایده‌پردازی و نوآوری جهت حضور در جمع نوجوانان فعال در مراکز رشد پارک علم و فناوری به خود اختصاص داد. فرصتی که در آن دو کارشناس پارک، نکات کلیدی را درباره نحوه مواجهه با دنیای آینده، مشاغل در حال تغییر، مهارت‌های نوین و... بیان کردند. از دانش برنامه نویسی و کدنویسی تا دنیای هوشمند پیرامون سوالاتی طرح شد و بچه‌ها در حد بضاعت خود پاسخگو بودند و بقیه دانستنی‌ها را کارشناسان توضیح دادند. 
 

آشنایی با دانسته‌های نامفهوم 

سپس دانش آموزان به سراغ یکی از شرکت‌های در حال فعالیت فنی ـ مهندسی پارک رفتند و ضمن گردش در محیط کارگاه، با جزئیات شرکت دانش بنیان سامانه نوین افراز بیشتر آشنا شدند. اینجا هم معنی خیلی از تعابیر که شاید همه مرتباً آنها را می‌شنوند ولی تعریف دقیقی از آن در ذهن ندارند، توضیح داده شد: از معنی شرکت دانش بنیان گرفته تا کارکرد دستگاه‌هایCNC ، کاربرد لیزر در صنعت، فیبر نوری و مواردی دیگر از فنون و دستاوردهای دانش‌محور.
شاید در نگاه اول، دانستنی‌های این کارگاه فنی چندان به کار امروز و فردای دخترها نیاید ولی آشنایی با مقدمات علمی هر رشته مفید و خود زمینه راهنمایی بچه‌ها به مسیر خودشان خواهد بود. انگار با توضیح دادن هر مفهوم، دری از آگاهی روی بچه‌ها باز می‌شد که با هر سوال و جواب، پر انرژی‌تر به سراغ پرسش دیگری می‌رفتند. بالاخره، معرفی سایت رسمی پارک علم و فناوری به دانش آموزان جهت مشاهده فهرست واحدها فن‌آور و جنس فعالیت آنها آخرین بخش این گردش علمی بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی