پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۹-۲۴

رقابت ۸۰۰ حافظ قرآن آموز در دوازدهمین دوره آزمون طرح ملی «تحفیظ رضوی»

دوازدهمین دوره آزمون کتبی طرح ملی «تحفیظ رضوی» با رقابت ۸۰۰ حافظ قرآن ظهر امروز با همکاری مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی و موسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتحفیظ ابوطالب(ع) در رواق شیخ حرعاملی حرم مطهر رضوی برگزار شد.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در حاشیه برگزاری این آزمون به خبرنگار آستان نیوز گفت: در دوازدهمین مرحله آزمون کتبی طرح ملی تحفیظ رضوی ۸۰۰ حافظ قرآن در رده سنی ۸ تا ۶۰  سال در سطح‌های یک جزء تا کل قرآن کریم به رقابت پرداختند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید مسعود میریان با بیان اینکه این آزمون ویژه حافظان قرآن کریم شهر مشهد برگزار شد، گفت: نمرات نهایی این  آزمون هفته آینده در سایت موسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتحفیظ ابوطالب(ع) اعلام خواهد شد و افرادی که نمره بالای ۸۰ را کسب کنند به مرحله بعدی حفظ قرآن کریم راه می‌یابند.
وی افزود: این آزمون‌ها هر سه ماه یک‌بار در پایان هر فصل به منظور ایجاد انگیزه در حافظان، آشنایی با سطح کیفی حفظ و مفاهیم فراگیران طرح و حمایت مادی از آن‌ها توسط مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی سیاست‌گذاری شده است و برای قبول‌شدگان در این آزمون‌ها مدارک معتبر صادر خواهد شد. 
وی افزود: طرح ملی «تحفیظ رضوی» از سال ۹۹ از سوی مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی با همکاری موسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتحفیظ ابوطالب(ع) اجرا می‌شود و در قالب این طرح، دوره آموزشی کوتاه‌مدت و بلندمدت حفظ و مفاهیم قرآن کریم به‌صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود.
وی هدف از برگزاری دوره‌های آموزشی تحفیظ رضوی را تربیت ده میلیون حافظ قرآن در راستای منویات مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: دربازه زمانی دو ساله اجرای این طرح بیش از هزار نفر در طرح ملی تحفیظ رضوی ثبت نام کردند و موفق به حفظ اجزاء قرآن از ۱۰ تا ۲۵ جزء شدند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی