پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۹-۲۰

کانون جلفا مراسم امام رضایی در حسینیه جناب قاسم (ع) برگزار کرد

کانون امور بانوان و خانواده شهرستان جلفا مراسم امام رضایی با موضوع سبک زندگی رضوی در حسینیه جناب قاسم(ع) جلفا برگزار نمود.

به گزارش آستان نیوز از آذربایجان شرقی، مراسم امام رضایی کانون امور بانوان و خانواده شهرستان جلفا با مدیریت سریه خلفی، در حسینیه جناب قاسم(ع) برگزار شد.
مراسم با قرائت و همخوانی صلوات خاصه حضرت امام رضا علیه السلام در جمع خادمیاران و یاوران رضوی شروع شد و در ادامه فاطمه ابدالی حافظ یازده جزء از کلام الله مجید با قرائت چند صفحه از آیات قران، مجلس را نورانی و پر برکت کرد و بعد از آن فاطمه ذلولی همسر امام جمعه شهرستان به ایراد سخنرانی در مورد سبک زندگی رضوی با موضوع صله رحم و کاهش اضطراب با استناد به روایات و احادیثی از امام رئوف پرداخت.
وی در قسمتی از بیانات خود گفت: از جمله فرهنگ‌ زیبای ما ایرانیان فرهنگ دید و بازدید با اقوام و آشنایان و دوستان است که در تعابیر دینی از آن با عنوان صلۀ رحِم یاد می‌شود؛‌ حضرت امام علی‌بن موسی الرضا علیه السلام می‌فرمایند وَقِّرُوا کِبارَکُمْ وَ ارْحَمُوا صِغارَکُمْ وَ صِـلُـوا اَرْحـامَـکُمْ؛ به بزرگترهایتان احترام بگزارید و با کوچکترها مهربان باشید و صلۀ رحم کنید، این گزاره از سبک زندگی، بین ایرانیان، صلۀ رحم یا ضیافت، مهمان‌دارى و مهمان‌نوازى، دست‌و‌دل‌باز بودن و سفره‌اى گشوده داشتن، همواره نشانه‌ جوانمردى و سخاوت و کــَــرَم شمرده می‌شد.
در پایان مراسم جمع حاضر برای رفع مشکلات مردم، حدیث کسا را همنوا با یاور رضوی پرستو رامیان با سوز و آه برآمده از سودای جان قرائت کردند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی