پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۹-۱۸

مراسم سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در کانون‌های شبستر برگزار شد

در سالروز شهادت جانگداز دخت نبی مکرم اسلام، بانوی دو عالم، حضرت زهرای مرضیه(س) بانوان خادمیار کانون های شهری و روستایی شهرستان شبستر مراسم عزاداری برگزار کردند.

به گزارش آستان نیوز از آذربایجان شرقی، خادمیاران کانون محله ای شهر وایقان به مدیریت آرزو ستاری مراسم عزاداری به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در مسجد امام حسین(ع) محله جان احمدلو شهر برگزار کردند.

در این مراسم  که صبح روز جمعه با حضور بانوان خادمیار و یاوران رضوی کانون محله ای حضرت رقیه(س) برگزار می شد دعای پر فيض ندبه قرائت  گردید و دل ها و دیده ها، تعجیل در ظهور آن حضرت  را از مادرشان طلب نمودند. ذاکر اهل بیت در این مراسم علاوه بر روضه خوانی به سخنرانی در مقام آن بانوی شهیده و زندگی قران گونه ایشان پرداخت.
در عزای بانوی دو عالم، کانون محله ای حضرت مهدی(عج) روستای ساربانقلی نیز جهت عرض تعزیت و تسلیت به پیشگاه حضرت صاحب الزمان(عج)، مراسم عزاداری با عنوان روضه مادر برگزار نمود. این مراسم روز پنجشنبه از ساعت در حسینه این روستا با سخنرانی بانو شجاعی آغازگردید.

وی به زندگی کوتاه اما پر از آموزه حضرت فاطمه(س)، اشاره کرد و الگوی تربیت فرزندان حسنی، حسینی، زینبی را نمونه خوبی برای بانوان دانست. همچنین به پویش نذر مادری اشاره کرد و از بانوان خیر درخواست نمود قدمی در این پویش بردارند. در ادامه بانوان رضوی به قرائت حدیث کساء و دعای توسل پرداخته و هم نوا با روضه خوان مراسم به عزاداری پرداختند.
مسجد جامع شهر کوزه کنان  یکی از مساجد و مکان های تاریخی مذهبی  شهرستان شبستر می باشد که  قدمت آن به پیش از اسلام می‌رسد و به دلیل مقدس بودن  این مسجد و منبر معروف آن به نام قره منبر  زائران زیادی از شهرها و روستاهای شهرستان این مکان را دیدن می کنند .
بانوان رضوی کانون محله ای"عقیله خدرالرساله" روستای هریس جهت ادای نذر و همچنین زیارت مسجد مقدس جامع شهر کوزه کنان اردوی مذهبی خود را در بعد از ظهر جمعه در این شهر برگزار کردند و ضمن زیارت این مکان مقدس، مجلس روضه و دعا خوانی هم اقامه نمودند.

بانوان رضوی  همنوا با رباب حاج عباسی ذاکر اهل بیت حدیث کساء و زیارت عاشورا را در فضایی معنوی قرائت نمودند و با روضه مادر پهلو شکسته دل ها روانه مدینه نبوی غم گرفته گردید و مراسم با دعای فرج و تعجیل در ظهور امام زمان(عج) به پایان رسید و عزاداران با سفره نذری نان، سبزی، خرما وحلوا پذیرایی شدند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی