پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به همت خادمیاران رضوی،
۱۴۰۱-۰۹-۱۷

۴۲ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد استان فارس آزاد شدند

به همت خادمیاران کانون های خدمت رضوی استان فارس با همکاری ستاد دیه استان و سازمان زندان های استان ۴۲ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد آزاد شدند.

به گزارش آستان نیوز از فارس،  طی جلسه ای که در روز چهارشنبه در سالن جلسات سازمان زندان های استان فارس واقع در زندان عادل آباد شیراز با حضور استادآقا مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی، مدیر کل دادگستری استان، رئیس سازمان زندان های استان، دبیر کانون های خدمت رضوی استان و تعدادی از مسئولین کانون های خدمت رضوی، چند نفر از مسئولین سازمان های ذی ربط و تعدادی از خانواده های زندانیان در شرف آزادی تشکیل شد، تعداد ۴۲ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد آزاد شدند.

این جلسه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و اجرای سرود جمهوری اسلامی و صلوات خاصه امام رئوف و کلیپ صحبت های رهبر معظم انقلاب آغاز شد.

سپس ابراهیمی رئیس سازمان زندان های استان فارس پس از عرض خیر مقدم خدمت حاضرین گفت: این چهارمین مرحله آزادی زندانیان جرائم غیر عمد است که با حمایت آستان قدس در استان انجام می گیرد.

وی افزود: در مجموع ۱۲۸ نفر با مجموع بدهکاری ۷۲ میلیارد و ۴۷۵ میلیون تومان بدهی داشتند که از این مبلغ با نام نامی امام رضا علیه السلام بیش از ۴۸ میلیارد تومان از شکات رضایت گرفته و بقیه به کمک خیرین، ستاد دیه و آستان قدس رضوی پرداخت شده است که از همین جا از خادمیاران رضوی و آستان قدس و خیرین و ستاد دیه و همچنین مسئولین دادگستری استان تشکر می کنم که اگر تلاش این عزیزان نبود آزادی این زندانیان غیر ممکن بود.

ابراهیمی در پایان صحبت های خود گفت: پیشنهادم این است که در روند این برنامه امام رضایی تعداد ۱۳۵ نفر از زندانیانی که به خاطر جرائم غیر عمد در زندان های فارس با بدهکاری مجموع هفت میلیارد تومان به سر می برند آزاد شوند و به آغوش خانواده های خود بر گردند .

در ادامه جابر مهدیار دبیر کانون های خدمت رضوی استان پس از عرض خیر مقدم و تشکر از کلیه کسانی که در این امر امام رضایی کمک کرده اند گفت: ما در ۱۹ موضوع به نیابت از امام مهربانی ها کار می کنیم که یکی از آن ها آزادی زندانیان جرائم غیر عمد است و البته ما این زندانیان را پس از آزادی رها نمی کنیم و آن ها را در کسب کار و شغل و تداوم زندگی شرافتمندانه کمک می کنیم.

موسوی رئیس دادگستری استان در سخنان کوتاهی از خادمیاران رضوی استان، دبیر کانون های خدمت رضوی استان، رئیس سازمان زندان های استان و همکاران ایشان، اعضای ستاد دیه، خیرین و استادآقا مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی و برگزارکنندگان این جلسه تشکر کرد.

استادآقا مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و چهلمین روز شهادت شهدای حرم مطهر شاهچراغ گفت: تلاش خواهیم کرد که ان شاءالله تا اواخر هفته آینده مبلغ ۳۶۸ میلیون تومان را جهت آزادی ۲۶ نفر دیگر را پرداخت کنیم.

وی افزود: اگر می توانستیم همین حالا امام رئوف(ع) را ببینیم ایشان از کار شما راضی و خندان خواهند بود. ما تردیدی نداریم که همه این کارها با حواله امام انجام می شود و این لطف وعنایت ایشان است که انجام می گیرد و ما را اداره می کنند که چنین کارهای بزرگی را انجام دهیم.

وی ادامه داد: از سال گذشته که برنامه نذر امام شروع شده تعداد ۳۹۵ نفر آزاد شده اند که ۱۵۰ میلیارد تومان بدهی داشته اند و از این مبلغ ۸۱ میلیارد تومان به اعتبار و نام امام رئوف از شاکیان رضایت گرفته شده است و ۲۰ میلیارد هم آستان قدس کمک کرده و بقیه را هم ستاد دیه و خیرین  کمک کرده اند.

استاد آقا بیان کرد: امام رضا(ع) ارادت خاصی نسبت به مادرشان فاطمه زهرا سلام الله علیها و فرزندشان امام جواد (ع) دارند که اگر امام را به مادرشان و امام جواد(ع) قسم بدهید حتماً کارهایتان انجام می گیرد.

پس از سخنرانی مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی نامه آزادی زندانیان به همراه یک جلد کلام الله مجید و یک دسته گل نرگس توسط مسئولین حاضر در جلسه به زندانیان اهدا شد.

 در انتهای برنامه  مسئولین بعضی از بخش های زندان به خصوص بخش فرهنگی زندان عادل آباد مثل کتابخانه، سالن همایش و تئاتر را بازدید کردند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی