پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۹-۲۶

زیارت آرام برای مادر و فرزند

میزبانی شایسته از همه زائران، مسئولیت ذاتی آستان قدس رضوی و خادمان آستان حضرت رضاست اما در این میان، حتما مادرانی که با فرزندان خردسال خود به زیارت مشرف می‌شوند، شایسته دریافتی خدماتی بیشتر برای انجام یک زیارت آرام و بی دغدغه هستند.

به گزارش آستان نیوز، آستان قدس رضوی خدمات متنوع و متعددی را برای مادرانی که با فرزندانشان زائر حرم مطهر امام هشتم (ع) می شوند ارائه می کند که این خدمت با رضایتمندی این گروه از زائران همراه بوده است.
 

ارائه خدمات «مادر و کودک» 
از جمله این خدمات، خدمت ویژه «مادر و کودک» است که در سه دفتر بخش پیداشدگان و رسیدگی به امور گمشدگان حرم مطهر رضوی به عموم بانوان زائر و مجاور ارائه می‌شود و شامل خدماتی همچون امکان استراحت و شیردهی به کودک، تعویض لباس، تعویض پوشک کودک و اهدای بسته‌های متبرک می‌شود. 
در حال حاضر سه دفتر شبانه‌روزی بخش پیداشدگان و رسیدگی به امور گمشدگان حرم مطهر واقع در صحن کوثر، شیخ طوسی و همچنین باب الرضا(ع)، این خدمات را به مادران و کودکان زائر و مجاور ارائه می‌دهند. 
 

دفاتری امن برای کودکان گمشده
یک خدمت دیگر در این آستان، مراقبت و نگهداری از کودکانی است که ممکن است در حین حضور در صحن ها و رواق های وسیع حرم مطهر، والدین خود را گم کنند. این اتفاق البته ممکن است برای مادربزرگ های سالخورده نیز رخ دهد و به همین دلیل دفاتر ویژه‌ای برای کمک به این کودکان و مادربزرگ ها پیش بینی شده است. 
اگر کودکان و مادربزرگ‌ها با توجه به گستردگی بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) در صحن‌ها و رواق‌های مختلف، عدم آشنایی کامل با ورودی‌ها و خروجی‌ها، ازدیاد جمعیت در مناسبت‌ها و... ناخواسته اعضای خانواده یا گروه زیارتی‌شان را گم کنند و راهی برای ارتباط با آنها نداشته باشند، می‌توانند به دفاتر شبانه‌روزی بخش پیداشدگان و رسیدگی به امور گمشدگان حرم مطهر مراجعه کنند. 
در حال حاضر 8 دفتر زیر نظر این بخش در صحن‌های آزادی، کوثر، قدس، رواق‌های دارالحجه و حضرت زهرا(س)، رینگ شیخ طوسی، طبرسی و همچنین باب الرضا(ع)، فعالیت می‌کند. جمعی از بانوان خادمیار که به زبان‌های عربی و انگلیسی هم مسلط هستند، در شیفت‌های مختلف در این دفاتر حضور دارند و به همت آن‌ها تاکنون بسیاری از افراد گمشده به ویژه کودکان و سالمندان راهنمایی شده و خانواده خود را پیدا کرده‌اند. 
تمامی اين دفاتر به وسيله سيستم شبكه به يكديگر متصل‌ هستند و زائران گم شده امکان ثبت پیام برای همراهان خود، انجام تماس تلفنی با اقوام و نزدیکان‌شان و همچنین شارژ تلفن همراه خود را در آن‌ها دارند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی