پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۹-۲۷

نصب دو آسانسور جدید در صحن پیامبر اعظم(ص) با هدف ارتقای خدمت‌رسانی به زائران

با نصب دو آسانسور جدید در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی، علاوه بر تسهیل تردد زائران، ظرفیت انتقال بار به این صحن برای استفاده در اماکن متبرکه نیز افزایش یافت.

به گزارش آستان‌نیوز، صحن پیامبر اعظم(ص)، به دلیل داشتن راه ارتباطی مستقیم با پارکینگ‌های زیرگذر، یکی از پر ترددترین صحن‌های حرم مطهر رضوی است و بسیاری از زائران، این مسیر را برای تشرف به حرم مطهر انتخاب می‌کنند.

بر همین اساس آستان قدس رضوی پیش از این با نصب  دو آسانسور و اتو واک (auto walk) شرایط تشرف زائران از پارکینگ‌های زیرگذر به صحن پیامبر اعظم (ص) را تسهیل کرده بود و اکنون نیز با نصب دو دستگاه آسانسور در بخش شرقی این صحن، خدمت جدیدی را به زائران امام رضا(ع)، به ویژه سالمندان و افراد دارای معلولیت‌های جسمی و حرکتی ارائه کرده است تا با استفاده از این آسانسورها، تشرف راحت‌تری داشته باشند.

همچنین با توجه به نیازهای همیشگی انتقال بار، لوازم و تجهیزات مورد نیاز، از پارکینگ خدام به اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی، اکنون با نصب دو آسانسور جدید، انجام این کار برای تامین ملزومات خدمت به زائران نیز تسهیل شده است.

این دو آسانسور که به همت سازمان عمران و نگهداری حرم مطهر رضوی و در بخش شرقی صحن پیامبر اعظم(ص) راه‌اندازی شده، هر یک دارای 13 نفر ظرفیت انسانی و 630 کیلوگرم ظرفیت حمل بار است که به صورت دوبلکس و بر اساس سیستم کششی موتورخانه عمل می‌کند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی