پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۹-۲۸

آغاز عرضه 800 هزار اصله نهال در مرکز تخصصی نهال رضوی

معمولا هر سال در فصل پاییز، عرضه نهال‌های رضوی آغاز می‌شود و امسال هم حدود 800 هزار اصله نهال رضوی با بیش‌از 80 رقم روانه باغ‌های کشاورزان، خانه‌ها و فضاهای سبز می‌شود.

به گزارش آستان نیوز، آستان قدس رضوی از سال 1394 نهالستانی را در باغ معروف به 60 هکتاری در سطح شهر مشهد برای دسترسی راحت‌تر شهروندان به انواع نهال‌ احداث کرد.
در مرکز تخصصی نهال رضوی، انواع نهال‌های مثمر و غیر مثمر آماده عرضه است که نسبت به سال گذشته، ارقام متنوع و بیشتری از نهال‌ها توسط موسسه بذر و نهال رضوی به مردم و باغداران ارائه می‌شود.


افزودن ۱۰ رقم جدید نهال‌ میوه‌دار
امسال در گروه مثمر، بیش‌از ۸۰ رقم از جمله سیب، گلابی، گیلاس، آلبالو، هلو، شلیل، زردآلو، آلو، گوجه سبز، گردو، بادام، توت، شاه‌توت، انگور و... درحال عرضه است. در گروه غیرمثمر هم ۱۵ رقم نهال با اندازه‌ها و سنین مختلف به فروش می‌رسد.
محمد هاشم‌زاده مدیرعامل موسسه بذر و نهال رضوی با اشاره به اضافه شدن بیش‌از ۱۰ رقم جدید به سبد نهال‌های این مرکز اظهار کرد: امسال اولین گردوی پیوندی رضوی که از کیفیت بالایی هم برخوردار است، در مرکز تخصصی نهال رضوی عرضه شده است.
وی با بیان این‌که کامل‌ترین مجموعه انگور در نهالستان رضوی ارائه شده، گفت: امسال ارقام سیب پوست مشکی و 4 رقم جدید بادام نیز اضافه شده است.
هاشم‌زاده ادامه داد: علاوه‌براین امکان عرضه نهال‌های غیرمثمر بسیار بزرگ با روش روتبال برای نهال‌هایی همچون چنار، صنوبر، بید مجنون و... فراهم شده است. در این روش، درختان بزرگ بدون آسیب دیدن تنه و ریشه از محل پرورش به مکان کاشت جابجا می‌شوند.


کنترل و نظارت بر تولید نهال‌های شناسه‌دار
ایجاد مرکزی تخصصی برای عرضه نهال‌های دارای گواهینامه در سطح استان خراسان رضوی، یکی از اهداف اصلی موسسه بذر و نهال رضوی بوده است؛ مرکزی که بتوانند علاوه‌بر پوشش تمامی نیازهای خریداران در حوزه نهال، محصولات با کیفیت بالایی را در اختیار مشتریان قرار دهد.
هاشم‌زاده، ارتقاء کیفی نهال‌های رضوی را یکی از برنامه‌های اصلی مرکز تخصصی نهال رضوی عنوان کرد و افزود: سعی شده است کیفیت نهال‌ها با ارزیابی‌ها و ممیزی‌های ویژه نسبت به سال‌های گذشته ارتقاء پیدا کند.
او ادامه داد: این مجموعه با بهره‌مندی از مشاوران متعدد و همچنین نظارت وزارت جهاد کشاورزی و موسسه ثبت و گواهی بذر و نهال توانسته است کیفیت محصولات خود را بهبود ببخشد.


ارائه خدمات مشاوره برای خرید نهال
برای امور مربوط به مشاوره و خرید نهال در این مرکز، سالنی تعبیه شده است که افراد می‌توانند اطلاعات تمامی ارقام نهال‌ها را به‌دست آورند.
سالن مشاوره و فروش مرکز تخصصی نهال رضوی به طور کاملا مجهز برای ارائه مشاوره قبل از خرید، آماده خدمات‌رسانی به مراجعان است.
بابک ملکیان مدیر فروش نهالستان رضوی با اشاره به ارائه خدمات مشاوره توسط کارشناسان و متخصصان حوزه نهال اظهار کرد: کارشناسان موسسه بذر و نهال رضوی در خصوص انتخاب بهترین رقم سازگار متناسب با جغرافیای منطقه کاشت، نحوه کاشت نهال، چگونگی مراقبت و مدیریت باغ اعم از کنترل آفات، بیماری‌ها و تغذیه گیاه و حتی نحوه احداث باغ، مشاوره رایگان می‌دهند.
او ادامه داد: مراجعان پس از دریافت نوبت و مشاوره، فاکتور خود را دریافت کرده و با مراجعه به خزانه، می‌توانند نهال‌های مورد نظر خود را تحویل بگیرند. موسسه بذر و نهال رضوی برای رفاه حال مردم، شرایط و محیطی را فراهم کرده تا افراد با وسیله نقلیه خود وارد نهالستان شده و نسبت به خرید اقدام کنند.
ملکیان افزود: متقاضیان همه روزه می‌توانند از ساعت 8 صبح تا 15:30 به نشانی توس 24 روبروی درب خروجی بیمارستان رضوی مراجعه کرده و ضمن بهره‌مندی از خدمات مشاوره، نهال‌های مورد نیاز خود را خریداری کنند.
او درباره متقاضیانی که امکان دریافت مشاوره حضوری را ندارند، گفت: این افراد می‌توانند از طریق شبکه مجازی و وبسایت موسسه، اطلاعات کافی در خصوص انواع نهال‌ها را کسب و مشاوره‌های لازم را دریافت کنند.
ملکیان در پاسخ به این سوال که آیا امکان فروش نهال‌های رضوی در خارج از مشهد وجود دارد؟ گفت: درحال حاضر این امکان وجود ندارد اما برای اعطای نمایندگی‌های فروش در سال جدید فراخوان داده شده و مناقصه آن از طریق پورتال بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی انجام شده است که پس از تصویب و بررسی در کمیته نهال، به زودی نمایندگان مرکز تخصصی نهال رضوی در سراسر کشور معرفی خواهند شد.


امکان پاسخگویی 24 ساعته به خریداران در فضای مجازی
پس از خرید نهال‌های رضوی، ارتباط مشتری با نهالستان قطع نمی‌شود؛ مشتریان می‌توانند با استفاده از صفحه مجازی موسسه بذر و نهال رضوی به نشانی bazrnahalrazavi@، وبسایت www.razavispi.ir و یا از طریق شماره تلفن 09155000773 با مرکز تخصصی نهال رضوی در ارتباط باشند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی