پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

دبیر کانون های خدمت رضوی استان کرمان:
۱۴۰۱-۰۹-۲۵

پویش نذر آموزش در مُلک سلیمانی اجرا می‌شود

دبیر کانون های خدمت رضوی استان کرمان گفت: پویش نذر آموزش در مُلک سلیمانی توسط کانون تخصصی تعلیم و تربیت با همکاری بسیج فرهنگیان و ادارات آموزش و پرورش اجرا می شود و امیدواریم در افتتاحیه، این پویش به عنوان یک‌ الگو و نمونه موفق در کل استان و در نهایت در کشور نیز پیاده سازی شود.

به گزارش آستان نیوز از کرمان،  سعید کاظمی پور دبیر کانون های خدمت رضوی استان در جمع خادمیاران عرصه تعلیم و تربیت و بسیجیان‌ فرهنگی اظهار کرد: مدت ها است که به دنبال و پیگیر یک اتفاق، همدلی، همزبانی و همراهی بین مجموعه های دلسوز و کسانی که دل در گروی نظام دارند، بودیم تا با هماهنگی هم در عرصه جامعه اسلامی فعالیت کنند که قطعا اثر این‌فعالیت ارتقاء و جذب بیشتری را خواهد داشت.

دبیر کانون های خدمت رضوی استان کرمان افزود: پویش نذر آموزش در مُلک سلیمانی برای اولین بار با همکاری دبیرخانه کانون های خدمت رضوی استان کرمان(کانون تخصصی تعلیم و تربیت) و بسیج فرهنگیان و ادارات آموزش و پرورش در کرمان اجرا می شود و برگزاری کلاس های تقویتی، تهیه ملزومات آموزشی، کمک هزینه تحصیلی و فعالیت های تربیتی و فرهنگی از اهم برنامه ها در این پویش است.

کاظمی پور ضمن دعوت از کلیه همکاران فرهنگی، آموزشی، پرورشی و اداری به عنوان یاور رضوی در این پویش گفت: با تحقق این مهم پویش نذر آموزش در ملک سلیمانی اجرا می شود و خدا را شاکریم در افتتاحیه این پویش به عنوان یک‌الگو و نمونه موفق در کل استان شکل و در نهایت در کشور نیز پیاده سازی شود.
وی عنوان کرد: در کانون تعلیم و تربیت جلسات متعددی تشکیل شد و به یک اجماع در راستای استفاده از ظرفیت مدارس، دبیران و فرهنگیان دلسوز با همدلی رسیدیم.

دبیر کانون های خدمت رضوی استان کرمان با تاکید بر اینکه به طور کلی باید اهداف و برنامه ریزی ها به گونه ای تنظیم شود که سه ایراد وارده در نظام آموزشی و تربیتی اصلاح یا کمرنگ شود، تصریح کرد: در بررسی انجام شده مشکل یا ایراد در مجموعه آموزش و پرورش دیده می شود که با اجرای پویش نذر آموزش در مُلک سلیمان بدنبال حذف یا کمرنگ شدن آن ایرادات هستیم .

کاظمی پور سبقت گرفتن آموزش و تعلیم در بسیاری از اماکن آموزشی در سطوح مختلف از تربیت را ایراد اول نظام آموزشی عنوان کرد و افزود: امروزه بیشترین دغدغه آموزش و تعلیم است در حالی که از نظر قرآن تربیت بر تعلیم مقدم است.

وی با بیان اینکه در جهت راهیابی یک دانش آموز با استعداد به سطوح عالی آموزشی قطعا باید خانواده بخش زیادی از هزینه های جاری را متقبل شود، افزود: گران بودن آموزش ایراد دومی است که به نظام آموزشی وارد است و اگر دانش آموز با استعداد توان مالی استفاده از این ظرفیت ها را به دلیل مشکلات مالی نداشته باشد موفق نخواهد بود و به سطوح عالی راه نخواهد یافت.

دبیر کانون های خدمت رضوی استان کرمان با افزودن این مطلب که آموختن الزاماً به کاربردی شدن منتهی نمی‌شود، تصریح کرد: ما شاهدیم‌ که گاهی در آموزش‌ها این گلایه وجود دارد که آموزش، کاربردی نبود و این ایراد سوم است که باید کمرنگ و یا حذف شود.

وی با تاکید بر اینکه برای رفع این مشکلات و ایرادات به این جمع بندی رسیدیم که از ظرفیت مدارس و ساختار دلسوز مدارس در ساعاتی که تکلیف بر دوش ندارند استفاده و کلاس های جبرانی و تقویتی برای دانش آموزان در سطوح مختلف بدون دریافت هیچگونه وجهی داشته باشیم، گفت: قطعا وقتی خدمت به این شکل ارائه شود فضای صمیمت و ارتباط بین دانش آموز و معلم به گونه ای رقم می خورد که بُعد تربیتی خود را نیز به دنبال دارد.

کاظمی پور با اشاره به وضعیت کنونی جامعه و‌ اینکه سردرگمی جوانان و نوجوانان که دغدغه ماست، بیان داشت: علت وضعیت موجود این است که ارتباط به آن شکل که باید با نوجوانان و جوانان باشد وجود ندارد و در همین راستا رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین را بارها مطرح کردند.

دبیر کانون های خدمت رضوی استان کرمان خاطرنشان کرد: در جهاد تبیین باید اطلاع رسانی درست، مطلب و خبر موثق باشد. گاهی اوقات برخی اخبار در کنار خود تحلیل می خواهند که اگر به درستی رعایت شود خیلی ها قربانی جنگ روانی دشمن نخواهند شد.

وی با تاکید براینکه در جنگ ترکیبی و روانی دشمن هزینه ها را باید کم کرد، گفت: برای خنثی کردن توطئه های در پیش و کاهش هزینه و جبران باید جهاد تبیین را جدی بگیریم و مطالب حق را درست به گوش مخاطبین خود برسانیم .

برچسب ها:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی