پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۹-۲۹

نظام موضوعات زیارت پژوهی در دانشگاه علوم اسلامی رضوی بررسی شد

سومین نشست پژوهشی «المزار» با موضوع کندوکاو در نظام موضوعات زیارت پژوهی در دانشگاه علوم اسلامی رضوی با حضور مدیر گروه حکمت هنر پژوهشکدۀ فرهنگ و هنر اسلامی برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، معاونت پژوهش و انجمن علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه رضوی، در راستای نشست‌های پژوهشی «المزارِ»، سومین نشست المزار را به موضوع «کندوکاو در نظام موضوعات زیارت‌پژوهی» اختصاص داد و میزبان دکترسیدحسین شهرستانی، مدیر گروه حکمت هنر پژوهشکدۀ فرهنگ و هنر اسلامی شد.
 دکترسیدحسین شهرستانی مدیر گروه حکمت هنر پژوهشکدۀ فرهنگ و هنر اسلامی، در این نشست به ارائۀ نظام موضوعات پژوهشی در حوزۀ زیارت با تاکید بر مطالعات اجتماعی زیارت پرداخت و موضوع زیارت را به عنوان یکی از مهمترین مولفه‌های سرنوشت‌ساز در شهر مشهد بررسی کرد.
مدیر گروه حکمت هنر پژوهشکدۀ فرهنگ و هنر اسلامی همچنین مسئله زیارت از ابعاد مختلف با طرح مصداق مورد بررسی قرار داد و آن را از بعد اقتصادی مسائل وقف، نذر و وجوهات شرعی، فرهنگی، ملی و دینی، فقهی و حدیثی مورد ارزیابی قرار داد.
مباحثی همچون نهاد های اجتماعی، بحث مهم مدیریت زیارت در کشور، زیارت به عنوان مسئله مهم تمدن های بزرگ و حتی دیگر ادیان و آیین ها در این نشست مطرح شد.
در  بخشی دیگر از این نشست علمی همچنین به موضوع زیارت در مفهوم سنت اشاره شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی