پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۹-۲۹

مراسم گرامیداشت سالروز شهادت بانو آمنه صدر در حرم مطهر رضوی 

مراسم گرامیداشت سالروز شهادت بانو آمنه بنت‌الهدی صدر از جمله زنان فرهیخته و دانشمند عراقی با حضور جمعی از بانوانی از کشورهای امارات عربی، عراق، بحرین و عربستان سعودی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش آستان‌نیوز، صبح امروز گروهی از زائران عرب زبان با حضور در رواق دارالرحمه حرم مطهر رضوی از برنامه‌های سخنرانی، حرم‌شناسی و حرم‌گردی، اهداء هدایای متبرک و فرهنگی که به همت مدیریت امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی برای آنان تدارک دیده شده بود بهره‌مند شدند. 
استاد مواهب‌الخطیب در ابتدای این مراسم به تبیین نقش حضور در مراقد ائمه اطهار(ع) در ایجاد کمال روحی انسان پرداخت و به علما و عرفایی که موفق شدند با امامان ارتباط روحی برقرار کنند و همچنین تاثیر این روابط در زندگی فردی و اجتماعی آنها اشاره کرد.
شایان ذکر است، سیده‌آمنه صدر، دختر آیت‌الله سیدحیدر صدر پیشگام نهضت اسلامی زنان در عراق بود. او در مسیر حرکت اسلامی برادرش محمدباقر صدر حرکت می‌کرد، شهید صدر و خواهرش به دلیل فعالیت‌های سیاسی توسط دولت عراق دستگیر شدند و در سال ۱۳۵۹هجری شمسی به‌دست رژیم بعث به شهادت رسیدند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی