پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

خطیب حرم مطهر رضوی؛  
۱۴۰۱-۰۹-۲۹

غیرت دینی و ملی راهی برای برون رفت از مشکلات جامعه امروزی است

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: داشتن غیرت دینی و ملی راهی برای برون رفت از مشکلات جامعه امروزی است. 

به گزارش آستان‌نیوز، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی در سلسله جلسات سخنرانی و بیان معارف اهل بیت(ع) حرم مطهر رضوی که امشب بعد از نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: «غیرت» یکی از ارزش‌های دینی است که امروز مورد هجمه شدید دشمن قرار گرفته است. 
وی تصریح کرد: غیرت از نظر لغوی به معنای حساسیت داشتن نسبت به ناموس است. البته ناموس تنها شامل زن و بچه و خانواده نمی‌‌شود. بلکه معنایی فراتر از این دارد و به معنای چیزی است که مورد محبت و علاقه فرد باشد. 
خطیب حرم مطهر رضوی با اشاره به حدیثی از امام جعفر صادق(ع) که می‌فرمایند«اِنَّ اللّهَ غَیُورٌ یُحِبُّ کُلَ غَیُور» بیان کرد: اولین غیور عالم خود خداوند است. ناموس خداوند در این عالم کتاب خدا، انبیاء و اولیاء الهی، احکام شریعت و ... است که این موارد مورد محبت و علاقه خداوند هستند. 
وی عنوان کرد: اگر کسی در این عالم غیرت داشته باشد در واقع یک صفت الهی دارد و خداوند او را دوست دارد. اگر کسی عابد و زاهد باشد ولی غیرت نداشته باشد خداوند او را دوست ندارد. 
حجت الاسلام عالی یکی دیگر از اقسام غیرت را، غیرت ملی معرفی و بیان کرد: غیرت ملی به این معناست که شخص نسبت به افتخارات کشورش از جمله بزرگان، دانشمندان، گذشته و ارزش‌های ملی که هویت و شخصیت او را  شکل می‌دهد، بی‌تفاوت نباشد. 
وی اظهار کرد: غیرت دینی و غیرت ملی دو عاملی هستند که اگر در کنار هم قرار بگیرند بسیاری از مشکلاتی که در حال حاضر جامعه درگیر آن است حل می‌شود چرا که دشمن امروز غیرت ملی و غیرت دینی جامعه ما را هدف قرار داده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی