پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۹-۲۸

رونمایی از اثر جدید گروه سرود کشوری «صدای انفلاب»

طی مراسمی از سرود سرزمین ما اثری جدید از گروه سرود کشوری صدای انفلاب از کانون خادمیاری تخصصی محصولات فرهنگی و هنری شهرستان دشتستان در یادواره شهید صادق گنجی رونمایی شد.

به گزارش آستان نیوز از بوشهر ابوالفضل قاسمی مسئول کانون خادمیاری تخصصی محصولات فرهنگی وهنری شهرستان دشتستان  گفت: گروه سرود صدای انقلاب برازجان که در سال جاری موفق به کسب مقام برتر در مرحله کشوری جشنواره ملی و بین المللی فجر شد در سی و دومین یادواره شهید صادق گنجی(سفیر فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لاهور پاکستان) از اثر جدید خود  به نام سرزمین ما رونمایی کرد. 
علیرضا نبوی سرپرست  گروه سرود کشوری صدای انفلاب دراین باره گفت: شاعر این اثر قاسم صرافان، آهنگساز میلاد هارونی، تکخوان آقایان ابوتراب قاسمی، امیرمحمد بوشهری، محمد طاها جعفری و عرفان حبیب زاده هستند که به زودی نماهنگ این اثر ملی با موضوع ایران قوی تولید می شود و در رسانه ملی پخش خواهد شد.

وی افزود به مناسبت فرارسیدن سالگرد شهادت شهید صادق گنجی در نظر داریم به عنوان گروه منتخب استان بوشهر در راستای منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) که اشاره داشتند به معرفی شهید صادق گنجی به نسل جوانان یک اثر هنری (سرود) با همکاری ستاد برگزاری ستاد بزرگداشت شهید صادق گنجی تولید و اجرا نماییم که درحال حاضر شعر آن سروده شده و در مرحله تنظیم و آهنگسازی می باشد.
گفتنی است شهید صادق گنجی از اولین شهدای راه بیداری اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و افشاگر چهره نفاق در منطقه به شمار می‌رود که در ششم اردیبهشت سال 1342 در خانواده‌ای مذهبی از دیار دشتستان به دنیا آمد، در مدت سه سال و نیمی که در پاکستان بود با حضور در همه مجامع علمی فرهنگی و هنری، به روشنگری می‌پرداخت و نوشته‌های علمی و دینی وی در مطبوعات این کشور به چاپ می‌رسید.
وی در مدت حضورش در پاکستان ۱۳ جلد کتاب درباره این کشور و در زمینه‌هایی مانند مسیحیت درپاکستان، زن در پاکستان، شخصیت‌های پاکستان، احزاب و گروه‌های پاکستان، پاکستان و چگونگی فعالیت آمریکا در این کشور و آموزش و پرورش پاکستان به رشته نگارش درآورد.
شهید گنجی در روزهایی که در تدارک برگشت به کشور بود به مراسمی برای تودیعش دعوت شد که وداعش با این جهان را رقم زد و
سفیر فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاکستان بیست و هشتم آذر سال ۶۹ به دست گروه افراطی سپاه صحابه در لاهور پاکستان به درجه شهادت نایل آمد.
پیکر این شهید والامقام پس از انتقال به زادگاهش در کنار دو شهید خانواده‌اش نادر گنجی و هوشنگ مزارعی در گلزار شهدای برازجان آرام گرفت.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی