پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

سرپرست دانشگاه علوم اسلامی رضوی خبرداد؛
۱۴۰۱-۱۰-۰۱

چاپ بیش از 20 پایان نامه در حوزه‌های وقف، نذر و زیارت

سرپرست دانشگاه علوم اسلامی رضوی با اشاره به تدوین برنامه میان مدت سه ساله این دانشگاه و به تبع آن تغییر رویکرد در حوزه پژوهشی، از تلاش برای کاربردی شدن پژوهش‌ها در این دانشگاه خبرداد و گفت: تاکنون 21 پایان نامه در حوزه‌های وقف، نذر، زیارت و... به همت معاونت پژوهشی این دانشگاه به چاپ رسیده است.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلیمن محمد امامی ظهر در دومین نشست از «سلسله نشست‌های صمیمانه طلاب و دانشجویان دانشگاه علوم اسلامی رضوی با مسئولان و کارگزاران از مسئله شناسی تا مطالبه گری حل مسئله» که با حضور کثیری از دانشجویان و طلاب این دانشگاه برگزار شد، بابت حضورش در این نشست و گوش‌جان سپردن به دغدغه‌های دانشجویان ابراز خرسندی کرد و گفت: در این نشست‌ها دانشجویان علاوه بر بیان دغدغه‌های خود ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه علوم اسلامی رضوی را به مدیران و مسئولان حاضر در هر نشست‌ بیان کنند.
وی اضافه کرد: دانشجویان این دانشگاه علاوه برکسب اطلاع از دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشگاه خود، باید مردم و مسئولان را هم با این دستاوردها آشنا کنند و حاصل سال‌ها جهاد علمی اساتید و دانشجویان این مجموعه علمی را به رخ جهانیان بکشند.
سرپرست دانشگاه علوم اسلامی رضوی بیان کرد: این دانشگاه حوزوی از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون دستاورد‌های علمی و پژوهشی بی‌نظیری همچون تالیف 140 کتاب در حوزه‌های مختلف داشته است.
حجت الاسلام امامی با اشاره به برنامه میان مدت دانشگاه علوم اسلامی رضوی در حوزه آموزشی و پژوهشی خاطرنشان کرد: برنامه میان مدت دانشگاه سه ساله تدوین شده است که در رویکرد آن شاهد سه تغییر بارز هستیم.
وی با بیان اینکه در برنامه میان مدت دانشگاه، دانشجویان در کنار گذراندن واحدهای درسی می‌توانند به صورت اختیاری در مرکز مهارت آموزی، مهارت‌های فنی دارای بازار کار مطلوب را فرا بگیرند و بعد از دانش آموختگی در همان مهارت نقش آفرینی کنند.
سرپرست دانشگاه علوم اسلامی رضوی افزود: در دوره جدید علاوه‌برکابردی شدن پژوهش‌ها، برای معرفی ظرفیت‌های دانشگاه به سایر سازمان‌ها، ارگان‌ها و نهادها برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته است تا از ظرفیت‌های طلاب و دانشجویان این دانشگاه بر اساس نیاز هر سازمان استفاده شود.
حجت الاسلام روشن ضمیر؛ معاون پژوهشی دانشگاه علوم اسلامی رضوی در بخش دیگر از این نشست با بیان اینکه اغلب پایان نامه‌ها در این دانشگاه هدفمند هستند، گفت: تا هم اکنون 21 پایان نامه در حوزه‌های وقف، نذر، زیارت و... به چاپ رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین 140 عنوان کتاب در موضوعات مختلف فقهی، دینی و حقوقی به همت معاونت پژوهشی دانشگاه علوم اسلامی رضوی تالیف منتشر شده است که اغلب همین کتاب‌ها در همایش‌ها و جشنواره‌ها حائز رتبه برتر شده‌اند.
گفتنی است؛ در ابتدای این نشست 6 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم اسلامی رضوی هرکدام بر اساس زمان مشخص شده به نمایندگی از دیگر دانشجویان مطالبات، پیشنهادها و نقطه نظرات خود را نسبت به عملکرد معاونت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی این دانشگاه مطرح کردند و راهکاریی برای تحقق مطالبات‌شان ارائه دادند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی