پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به همت بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی بررسی شد
۱۴۰۱-۱۰-۰۲

ویژگی‌های نیروی فرهنگی کارآمد چیست؟

نشست تخصصی «راهکارهای ترویج و اجتماعی سازی آثار فرهنگ و معارف اسلامی» به همت بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، جوان مدیرعامل پیشین انتشارات مدرسه در این نشست تخصصی که در محل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، به ویژگی‌های نیروی فرهنگی کارآمد اشاره کرد و گفت: نخست اینکه باید دانش لازم برای انجام امور فرهنگی  و فعالیت‌های حوزه کتاب را داشته باشد. ویژگی دوم اینکه فرد باید انگیزه کار در حوزه فعالیت‌های متناسب با کتاب را داشته باشد.
وی دیگر ویژگی را داشتن مهارت‌های کار فرهنگی در حوزه کتاب و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی دانست و افزود: ارزش‌های کار از دیگر ویژگی‌های یک نیروی فرهنگی است، در واقع هر مجموعه یک ارزش‌ها و پایبندی‌هایی دارد که باید پای آن ارزش‌ها ایستاد.
جوان، در ادامه پنجمین ویژگی یک نیروی کارآمد در حوزه امور فرهنگی را آشنایی با بخش دستور‌العمل‌ها و آیین‌نامه‌ها دانست و گفت: هر اداره‌ای آیین‌نامه و بخش‌نامه دارد و باید هر کس وارد کار می‌شود به این دستورالعمل‌ها واقف بوده و با اهداف، استراتژی، چشم انداز، خط‌‌مشی‌ها و برنامه‌های اجرایی آشنا باشد.
 

ضرورت تولید آثار با محوریت نیاز روز جامعه

مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی نیز در ادامه این نشست عنوان کرد: نگاه اقتصادی به فرهنگ دو گونه است، یک نوع فرهنگ را به زنجیر می ‍‌‌‌کشد و نوع دیگر فرهنگ را آبیاری می کند. 
احد فرامرز قراملکی ادامه داد: در نوع دوم نگاه اقتصادی به فرهنگ در واقع باید به قدری تولید مورد نیاز، به روز و با کیفیت تولید شود که افراد حاضر شوند کتاب را در سبد کالای خود جای دهند و با کتاب و مطالعه آشتی کنند.
به گفته وی باید محصولات و آثاری تولید شود که مورد نیازجامعه باشد تا افراد برای آن هزینه کنند و نکته مهم تر اینکه محصولات و آثار باید خوانده شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی