پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۰-۰۳

بازدید قائم مقام رسانه آستان مقدس علوی از بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی

استاد ابوالحسن محی الدین، قائم مقام رسانه آستان مقدس علوی از بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی بازدید کرد.

به گزارش آستان نیوز، استاد ابوالحسن محی الدین، قائم مقائم مقام رسانه آستان مقدس علوی به همراه گروهی رسانه ای از کشور عراق به بارگاه منور رضوی مشرف شدند و در حاشیه این زیارت در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی حضور یافته و از نزدیک با فعالیت‌های مختلف این مرکز آشنا شدند.
مدیر روابط عمومی و بین‌الملل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی دراین بازدید که صبح امروز در محل نمایشگاه دائمی بنیاد برگزار شد، ضمن معرفی فعالیت‌ها، به سابقه تاسیس و دستاوردهای مهم این مرکز اشاره و تصریح کرد: بنیاد پژوهش‌های اسلامی از سال 1363 تاسیس شده است و تاکنون موفق به انتشار 4 هزار و 200 عنوان اثر در حوزه معارف اسلامی شده است.
میثم محتاجی، بیان کرد: این آثار در موضوعاتی همچون، سرگذشت‌نامه‌ها و مفاخراسلامی، هنر و معماری اسلامی، احیاء تراث، تاریخ، فقه و اصول، اخلاق و تربیت اسلامی، انقلاب و تمدن اسلامی و... به چاپ رسیده و در اختیارعلاقمندان و جامعه هدف قرار گرفته است.
وی یکی از تولیدات  فاخر این مرکز را  مجموعه دو جلدی «دایره‌المعارف آستان قدس رضوی» ذکر کرد و گفت: این اثر تنها مرجع علمی است که مجموعۀ آستان قدس رضوی را به طور دقیق و  با آخرین شیوه‏‌های پژوهشی روز، بر اساس منابع، اسناد و پژوهش‌های تازه معرفی می‏کند و حاصل 15 سال کار جمعی بیش از 150 پژوهشگر و نویسنده صاحب‏ نظر است. 
محتاجی ادامه داد: دایره‌المعارف آستان قدس رضوی در ذیل محورهای شش‏گانه، رجال، القاب، موضوعات و مشاغل، مکان‏ها، مکتوبات، نفایس موزه و سازمان‏ها آستان قدس رضوی را معرفی می‏کند و این کتاب از جهات گوناگون ساختاری، محتوایی، ظاهری و همچنین روند تولید و تدوین ویژگی ‏های منحصر به فردی دارد.
وی در ادامه یکی از ماموریت‌های بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی را حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی ذکر کرد و گفت: این مرکز با عرضه کتاب‌های خود به زبان عربی توانسته در نمایشگاه‌های مختلفی اعم از نجف، کاظمین و بغداد حضو یابد که خوشبختانه مورد استقبال مخاطبان عرب زبان در کشور عراق قرار گرفته است.
استاد ابوالحسن محی الدین، قائم مقائم مقام رسانه آستان مقدس علوی نیز ضمن اعلام آمادگی برای همکاری هر چه بیشتر با بخش رسانه آستان قدس رضوی گفت: ما آمادگی داریم برنامه‌هایی معرفتی را در حوزه معارف رضوی تولید و به زائران و علاقمندان در این حوزه ارائه دهیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی