پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۹-۳۰

برگزاری سومین همایش خادمیاران رضوی با عنوان «آموزش و تربیت» قائم شهر

با حضور خادمیاران و یاوران رضوی شهرستان قائم شهر و خانواده آنان، سومین همایش آموزشی و تربیتی برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز از مازندران، مرحله سوم آموزش فصلی در سه روز مانده به پایان پاییز، خادمان رضوی ۱۶ کانون محله ای خدمت رضوی شهرستان قائم شهر، با عنوان همایش آموزشی و تربیتی با محوریت ائمه معصومین(علیهم السلام) به میزبانی کانون محله ای خدمت رضوی شهدای مسجدالرسول(ص) تشکیل شد.
این نشست که با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط خادمیار آغاز شد، با خیرمقدم گویی و ارائه گزارش عملکرد ۹ ماهه ی این کانون ادامه یافت.

 فاضل زاده مسئول دبیر کانون خدمت رضوی شهرستان قائم شهر، پیرامون فعالیت بیشتر خادمیاران و یاوران رضوی و همچنین، ثبت به موقع فعالیت ها در سامانه خادمیاری، مطالب مبسوطی ارائه کرد.

خلیلی مسئول آموزش خادمیاری نیز با بیان حدیثی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر"هیچ صدقه ای بالاتر از دانشی که میان مردم منتشر شود، نیست." هدف از برگزاری این همایش ها را آشنا شدن خادمیاران و یاوران رضوی و خانواده ها به نکات مهم تربیتی بر اساس قرآن و احادیث  و به کار بستن آن ها در تعلیم و تربیت فرزندانشان اعلام کرد و از حاضران خواست تا در این گونه جلسات به سخنرانی ها بیشتر توجه و از مطالب مطروحه در تربیت فرزندان بهره گیری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسینی امام جمعه موقت قائم شهر و استاد دانشگاه علوم قرآنی شهرستان آمل، ضمن توجه دادن حاضران به اهمیت ویژه آموختن و به کارگیری و گسترش سیره ائمه اطهار(علیهم السلام) از سوی خدمتگزاران امام رئوف، گفت؛ در اسلام، به تعلیم و تربیت نوجوانان و جوانان توجه ویژه ای شده است.
این استاد علوم قرآنی با استناد به آیات الهی و احادیث و روایات تاکید کرد: ما باید به تربیت استعدادهای ذهنی و روحی خود بپردازیم و در کنارش، اخلاق که فراهم کردن جنبه های روحی و پرورش ملکات نفسانی است فرا بگیریم. باید در همه حال به تهذیب نفس توجه خاصی داشته باشیم و با توجه به هجمه های دشمنان و هدف قرار دادن جوانان و نوجوانان، در مقابل بی انگیزه کردن آنان اقدام شایسته ای انجام دهیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی