پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۰-۰۲

هدف از برگزاری جلسات منطقه ای اشتراک گذاری فعالیت های موفق هر استان است

رئیس اداره خادمیاری آستان قدس گفت: هدف اصلی ما از برگزاری جلسات منطقه‌ای به اشتراک گذاری فعالیت هایی است که هر استان در آن موفق بوده است و انحصاراً مخصوص خود آن استان بوده است که البته اصفهان در این زمینه پیشتاز و نمونه موفقی است.

به گزارش آستان نیوز از اصفهان، یعقوبی در حاشیه نشست منطقه‌ای دبیرخانه‌های کانون‌های خدمت رضوی که به میزبانی اصفهان برگزار شد، گفت: نشست اصفهان تجربه سوم ما از نشست در مناطق مختلف کشور است، پس از استان مازندران و آذربایجان شرقی امروز در استان اصفهان بودیم البته منطقه‌ای که استان اصفهان در آن قرار گرفته است میزبان‌ سه استان و شهرستان دیگر از جمله فارس، چهارمحال و بختیاری و شهرستان کاشان است. 
وی ادامه داد: در این نشست از لحاظ کیفیت حضور هم بسیار خوب عمل شد و تمام مدعوین با نیروهای ستادی و معاونت‌های موجود خود در جلسه عمومی شرکت کرده بودند. این در حالی است که میزبانی این نشست نیز با بهترین کیفیت ممکن انجام پذیرفت.
یعقوبی اذعان کرد: جلسات منطقه‌ای ما دو جلسه مهم را در بر می‌گیرد، نخست جلسه عمومی  که ما در خدمت همه عزیزان از جمله معاونین و دبیران کانون‌ها و مسئولین پایش و کارشناسان دبیرخانه هستیم از سوی دیگر به صورت اختصاصی و جداگانه فقط خدمت دبیران کانون خدمت رضوی می‌رسیم و یک جلسه جداگانه با مسئولین ستادی خواهیم داشت. 
وی افزود: کار دیگری که از جلسه پیشین یعنی جلسه در استان آذربایجان شرقی آغاز کردیم بازدید از کانون های موفق خدمت رضوی استان‌ها است امروز هم از دو کانون خدمت رضوی اصفهان که در اصل دو ساختمان با ارائه خدمات مختلف بودند بازدید داشتیم. یکی از این مراکز مرکز مشاوره غیرانتفاعی کانون خدمت رضوی بود که یکی از اولین‌ها در کشور است و مسلما تجربه متفاوت و مفیدی است که در آن علاوه بر مشاوره، بحث مددکاری اجتماعی نیز اضافه شده بود.
یعقوبی تصریح کرد: انتظار می رود سایر استان ها نیز استفاده از خدمات مشاورین را در کنار مددکاری اجتماعی در اولویت قرار دهند. 
او تاکید کرد: نکته مثبت دیگری که در مرکز مشاوره مشاهده کردیم تعامل خوب کانون های تخصصی مشاوره با کانون های محلی بود. با توجه به اینکه کانون های محلی پیشانی خدمت ما به مخدومین خودشان هستند و از یک بانک اطلاعاتی خوب در مورد محرومین و مراجعین خود برخوردار هستند وصل شدن این دو حلقه زنجیر به هم، نقطه گمشده ما در بسیاری از شهرها و استان های کشور است که در این مورد به درستی اتفاق افتاده بود.
وی افزود: در بازدید از کانون شمس الشموس مشاهده کردیم که در یک کانون محلی به ارائه خدمات متنوع و مختلف مبادرت شده که این مدل خدمتی انحصارا در اصفهان انجام می شود.
یعقوبی گفت: انتظار ما نقش داشتن کانون های تخصصی برای ارائه خدمات تخصصی است که البته در بعضی مثل کلاس سلامت و  کلاس مربوط به خواهران، دیده‌ می‌شد، اما احتمالا نیاز به تقویت  وبازبینی در این حوزه وجود دارد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی