پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۰-۰۲

توجه به سهم استان ها در برنامه هفتم توسعه الزامی است

دبیر کانون های خدمت رضوی استان فارس گفت: باید به سهم استان ها در برنامه هفتم توسعه ملی توجه شود.

به گزارش آستان نیوز از اصفهان جابر مهدیار در جامع خادمیاران رضوی استان اصفهان با تاکید بر سیاست‌های کلی آستان قدس رضوی بیان داشت: با فراهم نمودن برنامه نشست به صورت کارگاهی با حجت الاسلام مروی تولیت آستان قدس رضوی توسط مسئولین ذیربط فرصتی به وجود آمده تا به نظرات و پیشنهادات خادمی و ایشان آشنا شویم همچنین  باید به سهم استان ها در برنامه هفتم توسعه ملی توجه شود.
مهدیار در ادامه به کانون های خدمت رضوی در برنامه هفتم توسعه ملی اشاره کرد و گفت: متاسفانه استان ها سهمی تا کنون از این برنامه‌ها نداشتند.
دبیر کانون های خدمت رضوی استان فارس تصریح نمود: برای تربیت نسل نو مهد‌های کودک مهدالرضا علیه السلام را در استان فارس راه اندازی کردیم که حدود ۱۴ هزار نفر کودک در مهد کودک ها به آموزش های فرهنگ رضوی و حفظ قرآن آشنا می شوند.
وی تاکید کرد: بهتر است در سطح ملی این فرصت برای سایر کودکان در استان ها نیز فراهم شود که با فرهنگ رضوی آشنا شود.
دبیر کانون های خدمت رضوی استان فارس گفت: برای انسجام بخشی به مجموعه خادمین امام رضا علیه السلام و توسعه فرهنگ رضوی لازم است آموزش های دانشگاهی به صورت کلاسیک تعریف شود و پیش بینی  می شود که خادمیاران خاص در مرحله نخست در این مقاطع تحصیلی دانشگاهی وارد شوند.
مهدیار در ادامه به فعالیت های آستان قدس رضوی و خادمیاران رضوی استان ها در خارج از کشور پرداخت و تاکید کرد: از این ظرفیت ها باید در سطح بین المللی کارهایی را انجام داده و به کشورهای حوزه مقاومت و کشورهای دیگر از طرف آستان کمک شود.
وی در جهت پیشبرد امور افزود: لازم است که تعدادی از خادمیارانی که در ادارات دولتی مشغول کار هستند را به صورت معمول در دبیرخانه کانون ها مشغول به کار نماییم.

دبیر کانون های رضوی استان فارس در ادامه بر به کارگیری سربازان امریه در دبیرخانه های کارن رضوی تاکید کرد و بر  ضرورت امضای تفاهم‌نامه با بنیاد برکت و سایر وزارتخانه هایی که به نحوی در کمک به پیشبرد کانون خادمیاران رضوی موثر هستند تاکید نمود. 
مهدیار در پایان به همکاری دبیرخانه کانون رضوی استان فارس با اداره زندان های استان اشاره نمود و گفت: در سال جاری تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمد را با کمک خیرین آزاد نمودیم همچنین با کمک ستاد دیه و دادگستری و مجموعه حمایت از زندانیان با آستان قدس تعداد پنج نفر از قصاص نجات پیدا کردند و اکنون نیز ۷۵۰ پرونده از اداره زندان های استان فارس را در دست پیگیری داریم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی