پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

مصطفی حجه فروش خبر داد؛
۱۴۰۱-۱۰-۰۲

رشد چشمگیر فعالیت‌های متنوع خادمیاران رضوی اصفهان در سال جاری

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان با اشاره به اقدامات گسترده خادمیاران رضوی این استان در ارائه خدمات به مردم خواستار توجه ویژه مسئولان آستان قدس رضوی به خادمیاران اصفهان شد.

به گزارش آستان نیوز از اصفهان؛ مصطفی حجه‌فروش در نشست منطقه ای دبیرخانه های کانون های خدمت رضوی به تشریح فعالیت کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان پرداخت و اظهار کرد: بیش از 4000 نفر خادمیار در استان اصفهان حضور داشتند که هیچ‌گونه گزارش فعالیتی از آن ها در سامانه ثبت نشده بود، اما  با فعال‌شدن کانون‌های خدمت رضوی به همت معاونت خادمیاری در طول پنج سال گذشته حدود 21 هزار گزارش در سامانه خادمیاری به ثبت رسید.
وی افزود: فعالیت‌های خادمیاران در سال گذشته با رشد چشمگیری همراه بود به‌طوری‌که بیش از 64 هزار گزارش فعالیت از این خادمیاران در سامانه خادمیاری ثبت شد که این آمار نشان‌دهنده رشد 80 درصدی فعالیت خادمیاران در سال گذشته نسبت به سال‌های قبل‌تر است.
دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان گسترش اقدامات خادمیاران را ناشی از  فراهم‌ شدن بستر لازم برای فعالیت آن ها برشمرد و گفت: زمانی که آغاز به فعالیت کردیم، تنها حدود سه کانون فعال داشتیم، اما هم‌اکنون بیش از 160 کانون شکل‌ گرفته است که نزدیک به 70 کانون تنها در شهر اصفهان فعالیت می‌کنند.
حجه‌فروش با بیان اینکه فعالیت تمام این کانون‌ها در چارچوب ضوابط و مقررات تعیین شده برای ارائه خدمت و اهداف پیش‌بینی شده است، افزود: برپایی میز خدمت، نخستین فعالیتی بود که در تمام کانون‌های محلی انجام شد تا خدمات مختلف مشاوره حقوقی، سلامت، مشاوره خانوادگی و برگزاری کلاس‌های تقویتی برای کودکان بازمانده از تحصیل به مردم ارائه شود. 
وی ادامه داد: با توجه‌ به این که مقام معظم رهبری خواستار کمک به طبقات ضعیف و کم‌درآمد شدند، کانون‌های دبیرخانه آستان قدس رضوی استان اصفهان روی این موضوع خاص متمرکز شدند به‌طوری‌که تنها در یک سال گذشته بیش از 100 هزار بسته معیشتی که به همت خیرین و خادمیاران تهیه شد، بین نیازمندان توزیع شد.
دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان اضافه کرد: تنها در شهر اصفهان سال گذشته ماهیانه نزدیک به 50 رأس گوسفند ذبح شد و نزدیک به پنج هزار قطع مرغ برای توزیع بین قشرهای ضعیف و کم‌درآمد تهیه شد.
وی با اشاره به گسترش فعالیت برخی از کانون‌های تخصصی در عرصه‌‌های مختلف گفت: به هنگام شیوع بیماری کرونا، یک کانون اختصاصی برای ارائه خدمات سلامت راه‌اندازی شد و تعداد دیگری از کانون‌ها نیز به‌خصوص در مناطق محروم بر روی این موضوع متمرکز شد تا امکانات موردنیاز برای بیماران کرونایی فراهم شود.
وی با اشاره به تهیه بیش از1400 کپسول هوا، بیش از 150 دستگاه اکسیژن و بیش از 900 تخت توسط این کانون‌ها افزود: به همت خدماتی که توسط خادمیاران این حوزه انجام شد، توانستیم اقدامات مؤثری در راستای کاهش فشار سنگینی که به بیمارستان‌ها وارد شده بود، برداریم و با بازخوردهای خوبی از سوی مردم دراین‌رابطه روبه‌رو شدیم.
دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان با بیان اینکه خدمات مختلف درمانی در این کانون‌ها به نیازمندان ارائه می‌شود، گفت: پزشکانی که خادمیار هستند، بر اساس تخصص خودشان، خدماتی را به‌صورت ساماندهی شده در اختیار نیازمندان قرار می‌دهند و همچنین اقدامات مختلفی از جمله ویزیت، نوبت و پذیرش در بیمارستان و تأمین دارو انجام می‌شود.
حجه‌فروش با اشاره به اعزام گروه‌های جهادی برای ارائه خدمات درمانی به مناطق محروم و دورافتاده افزود: حدود 20 گروه سلامت در استان شکل‌ گرفته است که ارائه خدمات در این گروه‌ها توسط پزشکان و پرستاران خادمیار رضوی انجام می‌شود.
وی اضافه کرد: خادمیاران رضوی همچنین همکاری ویژه‌ای را با بیمارستان‌ها در راستای تأمین و تکمیل تجهیزات بیمارستانی خادمیاران شروع کرده‌اند و در اکثر بیمارستان‌های بزرگ خیریه‌های برای رسیدگی به بیماران نیازمندی که توان پرداخت هزینه‌های درمانی را ندارند، راه‌اندازی شده است.
حجه‌فروش ادامه داد: با توافق‌نامه‌های که با برخی از داروخانه‌ها انجام شده است، داروهای موردنیاز بیماران خاص به‌صورت رایگان در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.
دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان در ادامه این جلسه به  امضای تفاهم‌نامه کانون تخصصی تعلیم‌وتربیت با آموزش‌وپرورش اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه تمام مراکز آموزشی بعدازظهر در اختیار خادمیاران رضوی برای تشکیل کلاس‌های تقویتی قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح در طول سه ماه گذشته با موفقیت همراه بوده است، افزود: یکی از معاونین وزارتخانه آموزش‌وپرورش که چند هفته پیش در اصفهان حضور داشت، پس از این که از برگزاری کلاس‌های تقویتی توسط خادمیاران رضوی  آگاهی یافت، با توجه‌به تأثیر قابل‌توجهی که این کلاس‌ها در کاهش مشکلات تحصیلی دانش‌آموزان داشته است، خواستار اجرای این طرح در دیگر استان‌های کشور نیز شد.
وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های مختلف هنری، آموزش و ورزشی برای والدین دانش‌آموزان در کنار کلاس‌های تقویتی افزود: یکی از کارهای جالبی که تأثیرات خیلی مثبتی در دانش‌آموزان داشت، برنامه چهارشنبه‌های امام رضایی در مدارس بود که با استقبال مدیران مراکز آموزشی نیز همراه شد.
حجه‌فروش اضافه کرد: به همت خادمیاران رضوی شاغل در آموزش‌وپرورش دفتری در محل اداره کل تشکیل شده است که برنامه‌ریزی‌های لازم برای تشکیل کلاس‌های تقویتی در مناطق مختلف را انجام می‌دهند و هم چنین کلاس‌های معرفتی برای خادمیاران و دبیران برگزار می‌کند.
دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان با اشاره به فعالیت کانون تخصصی قرآنی گفت: در کنار کلاس‌های تقویتی، کلاس‌های مختلف قرآنی از روخوانی، قرائت تا حفظ نیز در مدارس و مراکز آموزشی تشکیل شده تا دانش‌آموزان علاقه‌مند به فراگیری کلام الهی بتوانند در این کلاس‌ها حضور پیدا کنند.
وی به اقدامات انجام شده در راستای ترویج ازدواج آسان نیز اشاره کرد و گفت: به همت خیرین ستاد جهیزیه‌ای تشکیل شده تا لوازم جهیزیه را با 40-30 درصد قیمت پایین‌تر تهیه شود و در سال گذشته بیش از 1000 جهیزیه و در سال جاری نزدیک به 2000 سری کامل جهیزیه تهیه و  توزیع شد.
 حجه‌فروش با بیان اینکه این ستاد به تهیه جهیزیه در برخی از شهرهای دیگر مثل نیشابور، شاهرود و شهرهای استان کرمان اقدام کرده است، افزود: کانون بانوان و خانواده این دبیرخانه نیز در راستای فراهم‌کردن لوازم مقدماتی ازدواج آسان و فراهم‌ کردن شرایط ازدواج فعال شده‌اند و اقدامات خوبی در این زمینه توسط این خادمیاران انجام شده است.
دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان  با اشاره به فعالیت دو کانون این دبیرخانه در راستای آزادی زندانیان نیازمند گفت: کانون محلی شمس‌الشموس در راستای آزادی زنان زندانی و  کانون محلی علی بن ابی‌طالب، آزادی زندانیان مرد فعالیت می‌کنند.
وی افزود: خادمیاران این دو کانون به همت خیرین و با همراهی برنامه یک شب یک ضیافت در ماه رمضان گذشته بیش از 58 میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جمع‌آوری کردند که بیش از 300 زندانی آزاد شدند.
حجه‌فروش اضافه کرد: همچنین این خادمیاران هر دو هفته یک‌بار یک جلسه چهارشنبه امام رضایی در زندان مرکزی برگزار می‌کنند تا به فراهم‌ شدن اقدامات لازم برای آزادی زندانیان نیازمند کمک کنند و هر هفته بیش از 10 زندانی به همت این خادمیاران و تلاش خیرین آزاد می‌شوند.
وی به فعالیت کانون تخصصی زیارت برای اعزام زائر اولی‌ها و بیماران خاص، بیماران صعب‌العلاج، نابینایان، معلولین که توفیق زیارت آقا علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) را پیدا نکرده بودند، نیز اشاره کرد و گفت: با امکاناتی که خادمیاران در این کانون فراهم کرده بودند گروه‌های متعدی با قطار و هواپیما به مشهد اعزام شدند که در بالابردن روحیه کسانی که آرزوی زیارت داشتند، تأثیر زیادی برجای گذاشت.
حجه‌فروش با بیان اینکه خادمیاران رضوی در مناسبت‌های مختلف مذهبی برنامه‌های مختلفی برگزار می‌کنند، گفت: برپایی غرفه‌های مختلف در گذر فرهنگی چهارباغ و نمایشگاه قرآن در راستای نشان‌دادن توانمندی‌های مختلف خادمیاران جهت ارائه خدمات به مردم نمونه‌ای از این فعالیت‌ها است.
وی افزود: به مناسبت عید ولایت بیش از 360 هزار پرس غذا و در ماه رمضان 110 هزار افطاری تهیه شد که توسط کانون‌های محلی و خادمیاران تأمین شد.
حجه‌فروش با اشاره به ارائه خدمات رفاهی به خادمیاران گفت: با تفاهم‌نامه‌های مختلفی که با مراکز فرهنگی و ورزشی به امضا رسیده است، تلاش کرده‌ایم تا خدمات ارزشمند خادمیاران را ارج نهیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی