پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۰-۰۴

توجه به نیازها و بیان جذاب در رمان‌های دینی به‌نشر

انتشارات به‌نشر با تمرکز بر ادبیات دینی سعی دارد آثاری را در قالب رمان و دیگر آثار به شیوه جذاب و خواندنی منتشر کند که علاوه بر دارابودن از استانداردهای محتوایی، معارفی و ادبی، متناسب با نیازهای روز جامعه هم باشد.

 به گزارش آستان‌نیوز، به‌نشر از سال 1396 به ناشری موضوع‌محور تبدیل شده و بیش‌تر بر تولید کتاب در زمینه فرهنگ و سبک زندگی اسلامی، ترویج معارف رضوی، گفتمان انقلاب اسلامی، متون دینی(قرآن وادعیه) و ادبیات دینی متمرکز است.
حسین سعیدی، مدیرعامل به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) درباره رویکرد این انتشارات درباره چاپ کتاب‌های دینی می‌گوید: به‌نشر به دلیل انتسابش به آستان قدس رضوی، نسبت به سایر ناشران، دارای قواعد و سیاستگذاری ویژه خود است. این انتشارات با تمرکز بر ادبیات دینی، سعی دارد آثاری را در قالب رمان و داستان به شیوه جذاب و خواندنی به زبان امروزی منتشر کند که هم دارای ویژگی های محتوایی و معارفی و هم استانداردهای فرم و ساختاری باشد. با وجود حساسیت‌های بی‌شماری که چاپ رمان و داستان مذهبی، و هم داستان و شعر کودک و نوجوان در کشور به دنبال دارد شاید به‌نشر جزو اولین ناشرانی است که در زمینه ادبیات دینی فعالیت‌می‌کند.
 

توجه به نیازها و بیان جذاب در رمان‌های دینی به‌نشر

 

به نشر و 28 فروشگاه کتاب در کشور

‌او ادامه می‌دهد: به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) دارای 28 فروشگاه کتاب در مشهد، اطراف حرم مطهر رضوی، تهران، قم و دیگر شهرستان‌هاست. ما در موضوع کتاب، جریان ساز هستیم و گاهی ناشران یک یا دو چاپ از برخی از آثارشان را صرفا برای عرضه در فروشگاه های به نشر تولید می کنند. گردش کتاب در فروشگاه‌های کتاب به‌نشر قابل مقایسه با سایر کتاب فروشی‌ها نیست و بیشتر آثار به‌نشر پر مخاطب هستند.
 

همکاری 400 نویسنده با به نشر

 سعیدی تاکید می‌کند: برخلاف باور برخی از افراد که معتقدند کتاب‌های مذهبی مخاطب ندارند، ما اعتقاد داریم اگر کتاب‌های مذهبی در قالب‌های جذاب و روان از جمله رمان و داستان‌های مذهبی به زبان امروزی نوشته شود علاوه بر جذب مخاطب می‌تواند در گسترش فرهنگ اسلامی در کشور نیز تاثیر گذار باشند. با وجود حساسیت های که در زمینه نگارش رمان دینی وجود دارد و برخی از نویسندگان برای نوشتن آثار در این موضوعات سر باز می‌زنند، به‌نشر توانسته در این راستا بیش از 400 نویسنده را با خود همراه کند که 105 نفر آن ها صرفا با موضوع رضوی با این انتشارات همکاری می کنند. علاوه بر آن بیش از 80 ارزیاب، از چهره‌های شاخص علمی و ادبی بررسی محتوای تولیدی را قبل از چاپ به عهده دارند.
 

توجه به نیازها و بیان جذاب در رمان‌های دینی به‌نشر


200 عنوان رمان و داستان مذهبی به نشر جزو پرمخاطب ترین ها

مدیرعامل انتشارات به‌نشر با اشاره به چاپ و انتشار 200 عنوان کتاب در قالب رمان و داستان مذهبی برای مخاطب بزرگسال، نوجوان و کودک، تصریح می‌کند: این آثار در شمار پرمخاطب‌ترین آثار به‌نشر در سال‌های اخیر قرار دارند، به گونه‌ای که برخی از آثار از جمله «دعبل و زلفا»، «آبی‌ها»، «موقف»، «با چشمانی باز»، «ضمانتنامه آهو»، «دل اندروا»، «اوسنه گوهر شاد»، «غریب قریب»، «به سفارش مادرم»، «سبزپوشان باغ بهشت»، «عقیله» و «گوشه ششم عاشقی» و.. در حوزه بزرگسال بیشترین شمارگان چاپ کتاب را به خود اختصاص داده‌اند و در چندین نوبت تجدید چاپ شده‌اند و در محافل ادبی و جشنواره‌های مختلف کشور از جمله جشنواره میراث مکتوب رضوی، شهید اندرزگو، کتاب سال حوزه، کتاب سال رضوی و ... حائز رتبه‌های برتر شده‌اند.

 

آموزش جذاب مفاهیم دینی به کودکان و نوجوانان

 به گفته سعیدی، آموزش مبانی و مفاهیم دینی اگر در سنین پایین صورت بگیرد به مراتب تاثیرات عمیق تری در کودکان و نوجوانان خواهد داشت، از این رو در به‌نشر بر انتشار کتاب‌های مذهبی ویژه گروه سنی نوجوانان و ارائه پاسخ به چالش‌های فکری و عقیدتی اهتمام دارد.  
او ادامه می‌دهد: ما در به‌نشر سعی داریم آثاری را منتشر کنیم که متناسب با نیاز نوجوان باشد و با بهره‌گیری از چاشنی تخیل یا عشق، ذهن کنجکاو آنان را اقناع کند و محتوای دینی را به شیوه‌ای ساده و به بهترین نحو به مخاطب آموزش دهد. در این زمینه کتاب‌های«داعشی و عاشقی»، «من و آقای همسایه»، «بازیگر پنجم»، «من ضامن»، «سلما»، «زندان زاهر»، «بادیمانی»، «مرا با خودت ببر»، مجموعه 9 جلدی رمان «پیامبر»  و «پرواز اسب سفید» از جمله داستان‌ها و رمان‌های دینی است که برای مخاطب نوجوان در یک سال اخیر منتشر شده و بازخوردهایی خوبی را به همراه داشته است.
 

توجه به نیازها و بیان جذاب در رمان‌های دینی به‌نشر


بازنمایی مفهوم نیایش در داستان های به نشر

سعیدی با اشاره به مجموعه 7 جلدی «نیایش‌های کودکانه» به قلم نویسندگانی چون علی باباجانی و فریبرز لرستانی، اظهار می‌کند: این آثار شامل مجموعه‌ای از داستان‌های شیرین و جذاب است که در خلال آن‌ها نیایش‌های کودکان بازگو می‌شود.
مجموعه «مهربانتر از همه»، به قلم محمد مهاجرانی نیز ویژگی‌های خداوند مهربان را براساس آیات قرآن برای کودکان بازگو می‌کند.
سعیدی خاطر نشان می‌کند: مجموعه «شعرهای نیایش» برای کودکان با قلم شاعران متعددی سروده شده که شامل اشعار و گفت‌ وگوهای عاطفی و کودکانه با خدا درباره‌ موضوعات مختلفی مثل کمک گرفتن از خداوند، عشق به پروردگار، رحمت و مهربانی خدا، سپاسگزاری، سبک زندگی، مسائل اخلاقی و ... است.
علاقه مندان می توانند برای تهیه این کتاب‌ها و آگاهی از اخبار به نشر و مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوی به نشانی اینترنتی  www.behnashr.com یا فروشگاه های سطح شهر مشهد و نمایندگی های سراسر کشور مراجعه کنند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت/شهرداری‌ها تسهیلگر اعزام کاروان‎های زیارت اولی باشند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات «وعده صادق» دیوار رعب رژیم صهیونیستی را فروریخت و شکست.

تلویزیون اینترنتی