پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

دبیر کانون های خدمت رضوی سیستان و بلوچستان:
۱۴۰۱-۰۹-۲۹

خدمت در بارگاه علی ابن موسی‌الرضا(ع) افتخاری ارزشمند و کاربردی است

گردهمایی مسئولین کانون‌های تخصصی، محله‌ای و شهرستانی سیستان و بلوچستان با هدف آموزش و توجیه برنامه‌ها، تبیین سیاست‌ها و راهبردهای حوزه‌ی خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی در شهرستان چابهار برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز از سیستان‌ و بلوچستان، با هدف آموزش و توجیه برنامه‌ها، تبیین سیاست‌ها و راهبردهای حوزه‌ خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی، گردهمایی مسئولین کانون‌های تخصصی، محله‌ای و شهرستانی در شهرستان چابهار برگزار گردید. 

گردهمایی مذکور با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی و صلوات خاصه‌ امام رضا(ع) آغاز شد و در ادامه، مجتبی اسدی مدیر کانون خدمت رضوی شهرستان چابهار در جایگاه میزبان ضمن خوش‌آمدگویی به میهمانان، به عملکرد کانون خدمت رضوی شهرستان اشاره و اعلام نمود: با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته، قرار است از ظرفیت خادمیاران رضوی در جهت خدمت‌رسانی به جامعه‌ هدف بیشتر استفاده شود.

سپس دادخدا خدایار دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان سیستان‌ و بلوچستان ضمن تبیین برنامه‌ها، سیاست‌ها و مأموریت این دبیرخانه به اهمیت و جایگاه خادمیاری اشاره کرد و گفت: خدمت در بارگاه علی ابن موسی‌الرضا(ع) یک کار بار ارزش و دلی است که می‌توان با انجام فعالیت‌های متنوع و مختلف برابر مصداق‌های تعریف شده، خدمات قابل را به جامعه‌ نیازمند سطح استان ارائه داد.
وی با تشریح برنامه‌های در دست اقدام دبیرخانه از همکاران خود خواست که تمام اقدامات خویش را در جهت اجرای برنامه‌های ذیل به‌کار گیرند و افزود: باید بانک اطلاعات محرومین به منظور توزیع عادلانه‌ اقلام، بسته‌ غذایی، کارت نان و نوشت‌افزار ایجاد شود و از توزیع هرگونه بسته‌ حمایتی خارج از این بانک اطلاعاتی خودداری شود.
خدایار در ادامه با تأکید بر جذب یاوران رضوی جدید برای تکمیل ساختار شهرستان‌ها، براساس سهمیه‌ ابلاغ شده تا سقف ۳۰ نفر افزود: اعلام و توجه به نقاط قوت و ضعف کانون‌های خدمت رضوی موضوعی، تخصصی، محله‌ای و شهرستانی، نظارت جدی بر عملکرد خادمیاران و یاوران رضوی در سامانه توسط مسئولین کانون‌های خدمت رضوی باید مورد توجه قرار گیرد. 
دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان سیستان‌ و بلوچستان ارتباط حضوری، غیرحضوری با دفتر استان و مسئولین مربوطه، پاسخ به‌موقع نامه‌ها، درخواست‌ها، همکاری و احساس مسئولیت بیشتر مسئولین را خواستار شد و گفت: همکاران باید نسبت به جلب و جذب کمک‌های نقدی و غیرنقدی از خیرین سطح استان و خارج از استان برای رفع مشکلات محرومین حوزه‌ کاری تلاش مضاعف داشته باشند و آشنایی بیشتر با سامانه‌ خادمیاری و تعیین یک نفر آگاه به رایانه و فناوری های مجازی و فعال بودن در گروه‌های مربوط به خادمیاران در پیام‌رسان ایتا را مورد توجه قرار دهید. 
در ادامه سپاهی فرماندار شهرستان چابهار با تبیین جایگاه سیاسی اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی کشور و اقدامات دولت برای رفع مشکلات جامعه، بر اهمیت خدمات صورت گرفته توسط کانون‌های خدمت رضوی اشاره کرد و افزود: با توجه به مشکلات جامعه به‌ویژه استان سیستان‌ و بلوچستان و نبود اعتبار و بودجه و امکانات لازم خادمیاران در تلاش‌های خود کار سختی داشته و دارند و در جهت همکاری با کانون‌های خدمت رضوی اعلام آمادگی کرد.
حجه‌الاسلام والمسلمین موسوی امام جمعه‌ چابهار نیز با اشاره به سیره و سبک زندگی امام رئوف از خادمیاران خواست، زندگی امام را سرلوحه‌ کار خود قرار داده و از انجام هرگونه خدمت و فعالیتی به افراد نیازمند جامعه دریغ نکنند. 
این مقام مسئول، توحید بدون ولایت بر مبنای حدیث معروف "كلمه لا اله الا الله حصني و من دخل حصني امن من عذابي" را امری مشتبه تلقی نمود و گفت: امام رضا(ع) در ادامه، این کلام توحیدی را بدون "شرط‌ها و شروط‌ها"، توحید بدون ولایت می‌داند که نمی‌تواند تضمین کننده‌ سعادت انسان در دنیا و آخرت باشد.
در ادامه، نورزائی، مسئول کانون تخصصی کارآفرینی و اشتغال و جانشین دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان، دستورالعمل اجرایی طرح اشتغال‌زایی که با مشارکت بنیاد کرامت رضوی در سطح استان اجرا خواهد شد را تشریح کرد و افزود: مدیران می‌بایست طرح‌های مربوط به حوزه‌ مسئولیت خود را جهت طرح در کارگروه اشتغال استان و تصویب تسهیلات مورد نظر به این کانون ارائه نمایند. 
وی در خصوص طرح حفر و تجهیز۵۰۰ حلقه چاهک آب کشاورزی در حوزه‌ بحران‌زده‌ سیستان گفت: لازم است مدیران جهت بهره‌گیری از این امتیاز، نسبت به تکمیل پرونده‌ها و شناسایی واجدین شرایط با جهاد کشاورزی و قرارگاه امام حسن(ع) در منطقه‌ سیستان همکاری نمایند.
رضایی، معاون خادمیاری دبیرخانه‌ کانون‌های خدمت رضوی استان با تأکید بر رعایت نکات مهم و کلیدی حوزه‌ این معاونت گفت: مدیران باید نسبت به حذف خادمیاران غیرفعال، ارتقای عملکرد خادمیاران نیمه‌فعال، ساماندهی و سازماندهی یاوران جدید رضوی براساس سهیمه‌ اعلام شده اقدام نمایند.

علیرضا فنودی معاون کانون‌های خدمت رضوی دبیرخانه‌ استان، در ادامه‌ این همایش، ضمن بیان عملکرد کانون‌های خدمت رضوی نسبت به ثبت گزارش عملکرد کانون‌ها در سامانه تأکید کرد و گفت: ملاک ارزیابی کانون خدمت رضوی ثبت به‌موقع فعالیت‌ها در سامانه است و باید مورد توجه بیشتر مسئولین کانون‌ها قرار گیرد.
وی شرکت در برنامه‌های عمومی، پویش‌های ملی، استانی را مورد تأکید قرار داد و افزود: راه‌اندازی حداقل پنج کانون خدمت رضوی، اختصاص یک نفر به‌عنوان کاربر جهت ثبت فعالیت‌ها و خدمت خادمیاران در شهرستان، جزو الزامات می‌باشد.
معاون کانون‌های خدمت رضوی دبیرخانه‌ استان سیستان‌ و بلوچستان، با اشاره به تدوین برنامه‌ سالانه‌ کانون‌های شهرستان براساس دستور‌العمل ابلاغی دبیرخانه‌ استان گفت: نظارت مستمر بر عملکرد خادمیاران و یاوران رضوی و مسئولین کانون‌های موضوعی و محله‌ای، تقویت و توسعه‌ ارتباطات بین‌بخشی با هدف زمینه‌سازی جلب کمک‌های مردمی و خیرین، ارتباط مستمر با مسئولین دبیرخانه‌ استان و مسئولین کانون‌های تخصصی و تشکیل جلسات هماهنگی و توجیهی ویژه‌ مسئولین کانون‌های تخصصی و خادمیاران زیرمجموعه، مورد توجه قرار گیرد. 
در ادامه میثم کرامتی‌مقدم مسئول کانون عمومی و کارشناس دبیرخانه ضمن تشکر از مسئولین کانون‌های خدمت رضوی خواست تا ضمن تعامل و ارتباط بیشتر با دبیرخانه نسبت به پیگیری اموراتی که جنبه‌ فوری دارد، اهتمام داشته باشند و سپس افزود: مسئولین می‌بایست گزارش کانون‌های خود را به‌موقع به دبیرخانه اعلام نمایند. 
کرامتی‌مقدم، ارسال به‌موقع گزارش ها، اقدامات، لیست‌ها و موارد درخواست شده را مجدداً تأکید کرد و گفت: تکمیل فرم‌های مددکاری به صورت کامل، صحیح و در بازه‌ زمانی کوتاه، همکاری با گروه‌های جهادی، ادارات و سازمان‌های حمایتی در منطقه را هم مورد توجه قرار داد. 

لازم به‌ذکر است در پایان این همایش، جلسه‌ پرسش و پاسخ و جمع‌بندی با حضور دبیر، معاونین و عوامل اجرایی دفتر برگزار گردید که در این برنامه، مسئولین  کانون‌های خدمت رضوی به صورت کتبی و شفاهی سئوالات خود را مطرح و از جانب مسئولین امر، پاسخ لازم ارائه گردید و با تقدیم هدایایی از مدیران کانون‌های شهرستانی، موضوعی و محله‌ای و ستادی تقدیر به‌عمل آمد. 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت/شهرداری‌ها تسهیلگر اعزام کاروان‎های زیارت اولی باشند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات «وعده صادق» دیوار رعب رژیم صهیونیستی را فروریخت و شکست.

تلویزیون اینترنتی