پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۰-۰۴

مشارکت آستان قدس رضوی و دانشگاه علم‌وصنعت برای اجرای طرح‌های دانش‌بنیان در حوزه حمل‌ونقل

به دنبال آغاز به کار نخستین پژوهشکده بین‌المللی لجستیک راه ابریشمِ کشور در منطقه ویژه اقتصادی سرخس، آستان قدس رضوی و دانشگاه علم و صنعت ایران برای انجام خدمات دانش‌بنیان و طرح‌های تحقیقاتی با رویکرد توسعه صنعت حمل‌ونقل در سرخس، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش آستان نیوز، با امضای این تفاهم‌نامه که با حضور روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور صورت گرفت، زمینه برای اجرای طرح‌های علمی و فناوری در حوزه لجستیک و حمل‌ونقل با استفاده از توان متخصصان کشور و همچنین اساتید دانشگاه‌ها و دانشجویان تحصیلات تکمیلی فراهم خواهد شد.
 

تمرکز بر نگاه علمی و نوآورانه به حوزه لجستیک در جاده ابریشم
محمدرضا کلائی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این منطقه در حوزه حمل‌ونقل اظهار کرد: پژوهشکده بین‌المللی راه ابریشم با بهره‌گیری از توان علمی دانشگاه علم و صنعت ایران که یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های خاورمیانه در حوزه لجستیک و حمل‌ونقل به حساب می‌آید، کار خود را برای توسعه این صنعت در سرخس آغاز کرده است.
او ادامه داد: با توجه به روند رو به رشد سرمایه‌گذاری‌ها و نیز توسعه زیرساخت‌ها در منطقه ویژه اقتصادی سرخس و از طرفی تحولات جهانی که توجهات را این منطقه جلب کرده، نیاز به بهره‌گیری از توان دانشمندان برای اجرای طرح‌های دانش‌بنیان در حوزه حمل‌ونقل احساس می‌شد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس، هدف اصلی تاسیس نخستین پژوهشکده بین‌المللی لجستیک کشور را تمرکز بر نگاه علمی و نوآورانه به موضوع جاده ابریشم در حوزه لجستیک با محوریت منطقه ویژه اقتصادی سرخس عنوان کرد.
او ادامه داد: در این پژوهشکده، طرح‌هایی بین‌المللی با محوریت لجستیک و حمل‌ونقل توسط دانشگاه علم و صنعت اجرا خواهد شد. در مقابل منطقه ویژه اقتصادی سرخس هم پشتیبانی از این فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی را بر عهده خواهد داشت. 
کلائی، ایجاد پژوهشکده لجستیک راه ابریشم را پل ارتباطی میان جامعه علمی و منطقه ویژه اقتصادی سرخس دانست و افزود: این طرح‌ها در راستای نوع سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در منطقه و پیوست‌های فنی مورد نیاز انتخاب و اجرا می‌شود.
او ایجاد تیم‌های کاری بین‌المللی و شبکه‌سازی بین اساتید دانشگاه‌های جاده ابریشم و حوزه  CIS را از جمله دستاوردهای آتی این پژوهشکده عنوان کرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی