پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

مديرعامل شركت دانش بنيان صنايع پيشرفته رضوي تاکید کرد:
۱۴۰۱-۱۰-۰۵

لزوم آموزش سطوح مختلف تولید ثروت و  آمادگي فناوري به دانش‌آموزان 

مديرعامل شركت دانش بنيان صنايع پيشرفته رضوي گفت: بايد سطوح مختلف آمادگي فناوري (TRL) و نحوه ايجاد زيست بوم‌هاي فناوري را به دانش‌آموزان آموزش دهيم و از همان ابتدا آنان را براي ورود به بازار فناوري و خلق ثروت و ارزش آماده كنيم.

به گزارش آستان نیوز، مجتبی بهنام تقدسی در نشست «مدارس دانش بنيان» که به همت انجمن علمي علوم تربيتي واحد برادران دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) برگزار شد، با اشاره به نامگذاری سال 1401 به عنوان سال توليد، دانش بنيان و اشتغال آفرين، تحقق اين هدف را مستلزم همت تمامي دستگاه‌هاي مسئول به ويژه وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و وزارت آموش و پرورش دانست. 
وي وضعيت سياست‌هايي  كه در حال حاضر در اين وزارت‌خانه‌ها اجرا مي‌شود را نامتناسب با سياست توسعه دانش بنيان معرفي کرد وگفت: حديث حضرت اميرالمومنين(ع) مي فرمايد: «فرزندان خود را براي زمان خودشان تربيت كنيد» و این را می توان به عنوان يك اصل مهم براي تحقق شعار دانش‌بنيان و يك اصل تربيتي كامل دانست. 
عضو هيئت علمي دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)، همچنین حضور نمايندگان شركت‌ها و صنايع در مدارس را پيش شرط توسعه و نهادينه سازي دانش بنيان در جامعه ذكر کرد و افزود: آينده دانش‌آموزان را بايد با انتقال و تفهيم مفاهيم و موضوعات دانش بنيان و انتقال فناوري ساخت، در واقع دانش‌آموزان بايد با كارآفرينان و توليدكنندگان از نزديك آشنا و تجربه زيست آن‌ها را درك كنند تا مسير كارآفرين شدن را در عمل بياموزند.
در ادامه اين نشست، دانشجويان حاضر، سوالات خود را در خصوص نحوه ورود به بازار كار و استفاده از رشته تخصصي خود در عرصه‌هاي دانش بنيان مطرح و در فضايي تعاملي و گفت وگويي به اين سوالات پاسخ داده شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی