پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

حجت الاسلام و المسلمین دکتر مدنی:
۱۴۰۱-۱۰-۰۵

شهادت اباعبدالله الحسین(ع) حجتی برای مظلومیت حضرت فاطمه(س) است

حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید محمود مدنی گفت: شهادت اباعبدالله الحسین(ع) حجتی برای مظلومیت مادرشان حضرت فاطمه زهرا(ع) است‌.

به گزارش آستان‌نیوز، حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید محمود مدنی، در مراسمی که به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در محل نمازخانه بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، برگزار شد، به مظلومیت حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و گفت: شهادت این حضرت، داغ و مصیبت سنگینی است که در باور انسان نمی‌گنجد.
وی با بیان اینکه، واقعیت و اسناد تاریخ این غم را به انسان تحمیل می‌کند و کربلا حجتی بر مظلومیت حضرت فاطمه زهرا(س)است، افزود:  در نگاه به زندگی پر فروغ این حضرت  دو ویژگی خلوت حضرت با حق تعالی و جلوت ایشان با خلق کاملا مشهود است.
دکتر مدنی ادامه داد: عبادت حضرت و نیایش و دعای ایشان به قدری پر فروغ است که انسان به وجود چنین انسان بزرگواری افتخار می‌کند.
عضو پیشین هیئت مدیره بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، در ادامه بُعد دیگر زندگی حضرت زهرا(س) را علاوه بر انجام مناسک و دعا و راز و نیایش با خدای متعال، کمک به مردم و دستگیری از فقرا دانست و گفت:  گاهی دین با اعمال متدینین در موضع امتحان قرار می گیرد، در واقع ایمان تنها به انجام فرایض و واجبات دینی خلاصه نمی‌شود و کسی که نمازهای طولانی و سجده‌های فراوان انجام می‌دهد ولی اخلاق ندارد، انسان متدینی نیست.
وی در ادامه به مضمون  روایتی از امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: خداوند متعال سه ویژگی را در کنار سه ویژگی دیگر قرار داده، دستور نماز در کنار کمک به فقرا و شکر خدا در کنار جایگاه پدر و مادر و تقوا به ارتباط با خویشاوندان و صله رحم وصل شده است.
حجت الاسلام والمسلمین مدنی تصریح کرد: دین باید اصلاح شود تا در چهره زیبای خودش جلوه گری کند، دین دو چهره اجتماعی و فردی دارد و تنها به عبادت و نماز و روزه محدود نمی‌شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی