پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۰-۰۶

برگزاری همایش سالانه مدیریت به میزبانی دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)

به همت دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)، همایش سالانه مدیریت در واحد خواهران دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) برگزار شد.

به گزارش آستان‌نیوز، دبیر علمی کنفرانس‌های ملی تفکر سیستمی در این همایش، به تبیین موضوع «مدیریت سیستم سازی عملکرد موثر» پرداخت و عنوان کرد: برای هدف و استراتژی نیازمند سیستم هستی.
دکتر علیرضا پویا، ابراز کرد: سیستم‌سازی مجموعه‌ای از اقداماتی است که برای رسیدن به هدف در عرصه مدیریت اجرا می‌شود. در واقع هدف، سیستم را می‌سازد و اگر تغییر یابد، اجزای سیستم تغییر می‌کند.
دکتر پویا با بیان اینکه با داشتن استراتژی، در مسیر به بیراهه نمی‌رویم، گفت: یک دانشجوی رشته مدیریت وقتی برای 4 سال آینده می‌خواهد استراتژی داشته باشد، برخی از اجزای سیستم مهم می‌شوند، این اجزای سیستم عمدتا آموزش‌ها و پژوهش‌ها هستند و در حقیقت کسی که می‌خواهد کارآفرین و یا خانه دار شود اجزای سیستم متفاوتی دارد.
دبیر علمی کنفرانس‌های ملی تفکر سیستمی ادامه داد: قرار نیست در آغاز کار مدیر شوید، مدیریت هم علم و هم هنر است. علم را در دانشگاه می‌آموزید و هنر را باید تجربه کنید. هدف باید درست تعریف شود و خدمتی که در بازار ارائه می‌دهید باید مشخص شود.
وی خاطر نشان کرد: چند نکته مهم را باید در حوزه رشته مدیریت تعریف کنیم، نخست اینکه چه خدمتی قرار است بنا به علاقه و سلیقه خود ارائه دهیم و نکته دوم اینکه خدمت به چه کسی ارائه می‌شود، وقتی تکلیف ما با این دو سوال مشخص شد، انتخاب نمود پیدا می‌کند.
دکتر پویا تصریح کرد: نکته دیگر این است که با چه مزیت رقابتی قرار است سرویس را به مشتریان ارائه دهیم در واقع برقراری ارتباط مناسب با مشتری، همکار، رئیس و... در حوزه مدیریت بسیار مهم است، معیار عملکردی صحیح و عبور نکردن از خطوط قرمز و بحرانی از دیگر نکات مهم در حوزه مدیریت است.
وی خطاب به دانشجویان گفت: کمترین مهارت در رشته مدیریت در حوزه فنی است، نسبت‌های مالی، بودجه‌ریزی و تکنیک‌های فروش از جمله مهارت‌های فنی هستند که باید آن را فرا بگیرید.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی