پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

تولیت آستان قدس رضوی در جمع عزاداران فاطمی شهرک طرق مشهد تاکید کرد: 
۱۴۰۱-۱۰-۰۷

حضرت زهرا(س) الگوی بی بدیل مسلمانان در عرصه های فردی و اجتماعی است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: شخصیت والا، ابعاد وجودی و سیره رفتاری حضرت فاطمه (س) در دفاع از ارزش‌های دینی و ولایت، خانه داری، تربیت فرزند، همسرداری و سایر عرصه های فردی و اجتماعی برای زنان و مردان مسلمان الگوست.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی در جمع عزاداران فاطمی شهرک طرق مشهد که همزمان با سالروز شهادت آن حضرت برگزار شد، اظهار کرد: حضرت صدیقه کبری(س) رنج ها و سختی های بسیاری را در مسیر دفاع از اسلام و ولایت متحمل شد که این نشان از معرفت و جایگاه والای ایشان است.
وی شرکت در مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) را به نوعی قدردانی از زحمات و رنج هایی که پیامبر(ص) در راه هدایت انسان ها متحمل شدند، دانست و بیان کرد: حضرات معصومین هیچ نیازی به ابراز محبت انسانها ندارند، بلکه این بشریت است که برای هدایت و سعادتمندی در دنیا و آخرت محتاج به محبت و اطاعت از آنان است.
حجت الاسلام و المسلمین مروی در ادامه به شاخصه های حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: شخصیت والا، ابعاد وجودی و سیره و الگوی رفتاری حضرت فاطمه (س) در دفاع از ارزش‌های دینی و ولایت، خانه داری، تربیت فرزند، همسرداری و تمامی ابعاد زندگی و عرصه های اجتماعی سرآمد و برای زنان و مردان مسلمان الگوست. 
وی عنوان کرد: ایشان با بهره مندی از فرهنگ قناعت بهترین همسر بود و نیز برترین فرزندان عالم را تربیت کرد و در عبادت، انفاق و حجاب نیز برجسته ترین بانوی خلقت به شمار می آید.
تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: دوری از نگاه به نامحرم در مرد و زن و سفارش بر آن برای زنان و مردان بسیار مورد توجه حضرت فاطمه(س)بود و این نشانی از آگاهی و خردمندی ایشان نسبت به شرایط جامعه بشری در اعصار مختلف دارد.
حجت الاسلام و المسلمین مروی با اشاره به نگاه تحقیر آمیز فرهنگ غربی نسبت به بانوان، افزود: فرهنگ غرب زن را کالا به حساب آورده و مقام و انسانیتش را از بین برده در حالی که اسلام به زن کرامت، عزت، حیا و عفت بخشیده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

شورای شهر با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به توجه ویژه شورای شهر مشهد برای تحقق دستور رئیس جمهور در حل مشکل پارکینگ اطراف حرم مطهر در…

تلویزیون اینترنتی