پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

همزمان با 5 دی روز ایمنی در برابر زلزله؛
۱۴۰۱-۱۰-۰۵

نشست هم‌‌اندیشی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل آستان قدس رضوی برگزار شد

همزمان با 5 دی ماه روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، نشست هم‌‌اندیشی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل آستان قدس رضوی با حضور دبیران و رابطان این مدیریت در سازمان‌ها، بنیاد‌ها موسسات تابعه این آستان مقدس برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، محمد قاسمی زهان؛ مدیر بحران و پدافند غیرعامل آستان قدس رضوی صبح امروز در این نشست که در سالن شهید فخری‌زاده سازمان مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) به بررسی عملکرد و اعلام رویکرد این مدیریت پرداخت و اظهار کرد: چشم‌انداز این مدیریت برای 1405، ایجاد مدیریت توانمند، یکپارچه و هوشمند برای حفاظت و صیانت از مردم، زائران، اماکن و تاسیسات مصون و تاب آور در مواجهه با انواع مخاطرات و تهدیدات است.
وی گفت: یکی از ماموریت‌های این ساختار «تدوین سند راهبردی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل» برای آستان قدس رضوی بود که تهیه و تنظیم این سند انجام و با تایید قائم مقام تولیت معزز مصوب و با دستور تولیت این آستان مقدس به سایر بخش‌ها ابلاغ شد.
قاسمی زهان با بیان اینکه سند راهبردی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل آستان قدس رضوی دارای اهداف کلان، راهبردی و برنامه‌های عملیاتی متعددی است، افزود: توسعه ظرفیت‌ها و دستاوردها، تحقق تصمیم‌گیری‌ها، اقدامات بازدارنده، ارتقاء پایداری در برابر مخاطرات، پاسخ موثر به حوادث، ارتقاء و بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها از جمله اهدف کلان این سند به شمار می‌آیند. 
وی به ارکان سند راهبردی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل آستان قدس رضوی نیز اشاره و بیان کرد: شورای عالی، مدیریت بحران و چهار ستاد هماهنگی از جمله مدیریت عالی حرم مطهر رضوی، سازمان علمی و فرهنگی، بنیاد کرامت رضوی و بنیاد بهره‌وری موقوفات جزو ارکان این سند هستند که ذیل هر رکن یک کارگروه تخصصی بر اساس وظایف و ماموریت‌های هر سازمان تعریف شده است.
 

عملیاتی شدن سند راهبردی مدیریت بحران در اعتاب مقدسه 
مدیر بحران و پدافند غیرعامل آستان قدس رضوی با اشاره به حمله تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) خاطرنشان کرد: در اجلاسیه تولیت‌های اعتاب مقدسه در سال جاری مقرر شد سند راهبردی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل آستان قدس رضوی برای سایر اعتاب مقدسه در ایران ارسال و عملیاتی شود تا انشاءالله با پیشگیری و تدبیر دیگر شاهد اینگونه رخدادها و جنایات نباشیم.
همچنین عملیاتی کردن سند راهبردی مدیریت بحران ذیل نظام جامع برنامه‌ریزی عملیاتی از دیگر مباحثی بود که قاسمی زهان در این نشست به تشریح آن پرداخت. 
در پایان نیز نمایندگان مدیریت بحران در سازمان‌ها و بنیاد‌های تابعه این آستان مقدس به بیان دیدگاه‌ها، نظرات، پیشنهادات و راهکارهای خود در راستای عملیاتی کردن هر چه بهتر سند راهبردی مدیریت بحران پرداختند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی