پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۰-۰۶

روح ۸ شهید روستای کوشکک میزبان خادمان امام هشتم/ طفل مریضی که به پرچم مطهر رضوی دخیل بست

در چهاردهمین سال برگزاری یادواره شهدای روستای کوشکک همزمان با شب شهادت حضرت زهرا (س) روح ۸ شهید روستا میزبان پرچم حریم مطهر رضوی و خادمیاران امام هشتم بود.

به گزارش آستان نیوز از خراسان جنوبی، ساعت ۱۵:۱۵ بعد از ظهر روز دوشنبه پنجم دی ماه ۱۴۰۱ است. محل قرار کانون فرهنگی ورزشی بسیج جنب درمانگاه شهداست و ساعت حرکت ۱۵:۳۰ اعلام شده است. خادمیاران یکی یکی از اطراف شهر به محل قرار می رسند ساعت ۱۵:۳۰ و مینی بوس حرکت می کند.

خادمیاران می گویند مقصدشان روستای کوشکک از توابع بخش قهستان شهرستان درمیان است و برای حضور در مراسم یادواره شهدای روستا که همزمان با شب شهادت حضرت زهرا(س) برگزار می شود به این روستا دعوت شدند.

هوا ابری و بارانی است و گویی در شب شهادت حضرت زهرا(س) روز، زودتر غروب کرده و هوا پیش از موعد تاریک شده است.

پس از گذشت یک ساعت به روستا می رسیم. گلزار شهدای روستای کوشکک همان اوایل روستاست و خادمیاران از راننده می خواهند برای زیارت مزار شهدا توقف کند و راننده هم پذیرفته خادمیاران از ماشین پیاده می شوند.

هوا بسیار سرد، کمی بارانی و تاریک است. خادمیاران به سمت گلزار شهدا روانه شده و در شب شهادت حضرت زهرا(س) مهمان ۷ شهید مدفون در گلزار شهدای روستای کوشکک می شوند.

پس از زیارت شهدا و مداحی کوتاه یکی از خادمیاران و در حالی که صدای مداحی از بلندگوی حسینیه به گوش می رسد برای رسیدن به مسجد جامع روستا و اقامه نماز مغرب و عشاء سوار ماشین شده و به سمت مسجد جامع می رویم.

به مسجد جامع می رسیم و به محض باز شدن درب ماشین مورد استقبال بسیار گرم و صمیمی تعدادی از اهالی روستا قرار می گیریم. یکی از خانم های روستا از اینکه خادمیاران امام رضا(ع) به روستایشان رفته و پرچم مطهر رضوی را به همراه دارند اظهار خوشحالی کرده و می گوید چشم مان روشن شده است.

نماز را به جماعت اقامه کرده و آماده رفتن به حسینیه و شرکت در یادواره شهدا می شویم. قبل از خروج از مسجد دختران روستا که به نماز جماعت آمده شاهد حضور خادمیاران هستند و از این بابت بسیار خوشحال، درخواست گرفتن عکس یادگاری با خادمیاران خانم داشتند و خادمیاران هم این درخواست را قبول کردند.

حسینیه روستای کوشکک مملو از جمعیت و همه آماده استقبال از پرچم مطهر رضوی و خادمیاران هستند. خادمیاران حضرت در حالی که حامل پرچم مطهر رضوی هستند در جایگاه تعیین شده قرار گرفته و با فاصله کوتاهی صدای هم خوانی صلوات خاصه امام رضا(ع) در حسینیه طنین انداز می شود.

چهاردهمین مراسم یادواره شهدای روستای کوشکک این بار میزبان پرچم مطهر رضوی و خادمیاران کانون ایثار و شهادت دبیرخانه خدمت رضوی خراسان جنوبی است. مردم روستا حس و حال خاصی دارند و با دیدن پرچم حریم رضوی و خادمیاران قطره های بی اختیار اشک مهمان گونه هایشان می شود.

مراسم یادواره شهدا با برنامه های پیش بینی شده در حال برگزاری و تقریبا به پایان نزدیک میش د که تلفن همراه یکی از بانوان روستا که از بدو ورود همراه مان بود و خادمیاران را مورد تفقد قرار داده بود به صدا درآمد و پس از گذشت چند دقیقه صحبت، تماس پایان یافت.

این خانم به مسئول کانون ایثار و شهادت گفت: یکی از مادران روستا که طفل مریضی دارد نتوانسته به مراسم یادواره شهدا بیاید و وقتی متوجه حضور پرچم مطهر رضوی و خادمیاران در مراسم یادواره شهدا شده خواستار زیارت پرچم و دخیل کردن فرزندش زیر پرچم مطهر رضوی است. آیا انجام خواسته این مادر وجود دارد؟ مسئول کانون این درخواست را می پذیرد و می گوید پس از پایان مراسم پرچم را به خانه این طفل مریض می بریم.

مراسم به پایان می رسد و خادمان پرچم مطهر رضوی را به خانه این طفل مریض می برند و پدر مادر طفل مریض در حالی که چشم هایشان پر از اشک است برای دقایقی میزبان پرچم مطهر رضوی می شوند و ضمن زیارت پرچم شفای تمام بیماران و طفل خود را از خداوند به شفاعت امام رضا(ع) طلب می کنند.

خانه طفل مریض را ترک کرده و به سمت حسینیه برای برگشت به بیرجند می آییم که در محوطه حسینیه شاهد انتظار چند تن از بانوان روستا هستیم؛ این بانوان منتظر آوردن پرچم مطهر رضوی و زیارت از کیلومترها راه بودند.

در چهاردهمین سال برگزاری یادواره شهدای روستای کوشکک روح ۸ شهید روستا میزبان پرچم حریم مطهر رضوی و خادمیاران امام هشتم بود.

کانون ایثار و شهادت دبیرخانه خدمت رضوی خراسان جنوبی هر هفته در قالب برنامه ای با عنوان ”چهارشنبه های امام رضایی” با خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران دیدار داشته و حامل پرچم مطهر حریم رضوی هستند و در مراسم یادواره های شهدا، تشییع شهدا و مراسم مربوطه حضور قابل توجهی دارند.
روستای کوشکک بخش قهستان شهرستان درمیان نیز دارای ۸ شهید است که ۷ شهید در روستا و یک شهید در بیرجند مدفون است. به گفته اهالی، این روستا تنها روستایی است در شهرستان درمیان که نسبت به جمعیت دارای بیشترین شهید است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی