پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی خبر داد:
۱۴۰۱-۱۰-۰۷

ترویج فرهنگ رضوی در المان‌های امام رضایی و صنایع دستی اصفهان

مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی از تولیدات صنایع دستی توسط زنان سرپرست خانوار اصفهان به عنوان عامل ترویج فرهنگ رضوی با استفاده از المانهای امام رضایی یاد کرد.

به گزارش آستان‌نیوز، فاطمه دژبرد در حاشیه سفر به اصفهان و بازدید از کانون‌های بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی، اظهارکرد: ما در کل کشور کانون‌های خادمیاری بانوان خانواده را داریم و کانون بانوان خانواده استان اصفهان نیز ذیل دبیرخانه تشکل‌های کانون رضوی فعالیت می‌کند.
وی با اشاره به دستاوردهای این سفر، افزود: کانون بانوان خانواده استان اصفهان دارای ۱۷ کارگروه تخصصی است و توسط این کانون‌ها فعالیت‌هایی که برای بانوان در کل استان اصفهان در نظرگرفته شده را پوشش می‌دهد.
به گفته مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی ۲۲ کانون محله‌ای بانوان نیز به صورت شبکه‌ای در شهر اصفهان مشغول فعالیت هستند.
وی بیان کرد: همچنین ۳۲ کانون شهرستانی با هدف تکمیل این شبکه در استان اصفهان و با رویکرد ارایه خدمات در حوزه زنان و خانواده فعال هستند؛ در همین راستا نشست‌هایی داشتیم و برنامه‌های الگویی خوبی نیز ارائه شده که می توان به صورت الگو برای سایر کانون‌های بانوان خانواده قرار بگیرد.
دژبر با بیان اینکه بازدیدی را از بند نسوان زندان اصفهان با بیش از ۴۰۰ بانو داشتیم، اظهارکرد: این بانوان کارگاهی برای تولید صنایع دستی داشتند که این کارگاه به صورت نمونه می‌تواند در تمام کشور مورد الگوی کارآفرینی قرار بگیرد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه استان اصفهان قطب صنایع دستی است در این راستا زنان زندانی توانسته بودند به خوبی از این ظرفیت استفاده کنند. ایجاد کسب و کارهای مختلف اعم از قالیبافی، خاتم کاری، سرمه دوزی و سایر کارهای صنعتی مختص اصفهان در این کارگاه دیده می‌شد.
مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی افزود: زنان زندانی یا زنان سرپرست خانوار در هر استانی می‌توانند با استفاده از این الگو اقدام به تولید صنایع دستی استان خود کنند.
وی با اشاره به اینکه حدود ۴۰ نفر از بانوان کارآفرین استان اصفهان توانسته بودند نمایشگاهی از صنایع دستی خود را در معرض نمایش بگذارند، گفت: این فرصت خوبی برای ایجاد اشتغال و جذب بانوان بیشتر برای تولیدات صنایع دستی است.
دژبرد همچنین از شبکه سازی در حوزه خانواده در سراسر کشور به عنوان بزرگترین دستاورد این کانون که به برکت نام امام رضا(ع) شکل گرفته است، یاد کرد و ادامه داد: این شبکه‌سازی منسجم به صورت شهرستانی و در محلات شهرهای کشور اتفاق افتاده است. 
وی ادامه داد: در بازدیدی که از کانون‌های اصفهان داشتیم به جرأت می‌توانیم بگوییم که بیش از ۷۰ درصد فعالیت‌ها توسط بانوان صورت می‌گیرد؛ آن هم توسط خانم‌ها و برای خانم‌ها. راهبری کردن این شبکه منسجم که در استان‌ها در حوزه زنان و خانواده در حال شکل گرفتن است موضوعیت دارد و به این بانوان انگیزه می‌دهد تا کارشان را بهتر و گسترده‌تر پیش ببرند.
وی اشاره کرد: با راهبری‌هایی که صورت می‌گیرد، کارهای بهتر و منسجم‌تری ارائه می‌شود و هم افزایی بیشتری را به همراه دارد.
دژبرد تصریح کرد: ایجاد اشتغال، کسب و کار و کارآفرینی برای بانوان سرپرست خانوار اصفهان با توجه به ظرفیتی که در این استان وجود دارد، در راستای ترویج فرهنگ رضوی با استفاده از المان‌های امام رضایی صورت گرفته است، که از این فرصت برای تولید محصولات به عنوان سوغات رضوی می‌شود بهره گرفت.
خبرنگار: فاطمه حسن زاده

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی