پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

 مدیرعامل به‌نشر خبر داد:
۱۴۰۱-۱۰-۱۰

فعالیت 27 فروشگاه به‎ نشر در سامانه فروش مجازی کتابفروشی‎ ها

27 فروشگاه کتاب به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) به صورت ویژه و فعال در «سامانه خرید از کتاب فروشی‌ها» حضور دارد و در قالب این طرح، آثار به‌نشر به دورافتاده ترین نقاط کشور ارسال می‌شود.

 مدیرعامل به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) در گفت‌وگو با آستان‌نیوز ضمن ارائه این توضیحات که به‌نشر با ظرفیت حداکثری خود در این سامانه حضور پیدا کرده است، اظهار می‌کند: در طی سال‌های گذشته و ادوار مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در ذیل آن خانه کتاب و ادبیات ایران، طرح‌هایی را در راستای ترویج کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه اجرا می‌کردند. برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و طرح‌های فصلی خانه‌کتاب از عمده‌ترین و مهم‌ترین فعالیت‎های کتاب‎محور در سال‌های اخیر بوده است. اما «طرح سامانه خرید از کتابفروشی» طرح جدیدی است که علاوه بر در نظر داشتن اهداف ترویجی پیشین، حمایت از کتابفروشان هم در آن دیده شده است تا هر کتابفروشی، ویترین و پیشخوان فروشی فراتر و بزرگ تر از فروشگاه فیزیکی خود داشته باشد.
 

عدالت فرهنگی با اجرای طرح «سامانه خرید از کتابفروشی»
 سعیدی ضمن ارائه توضیحاتی درباره سازوکار «سامانه خرید از کتابفروشی» می‌گوید: با هدف گستردن پیشخوان و محل عرضه کتابفروشی‌ها به وسعت کشور و افزایش تعداد خریداران و مراجعان به کتابفروشی‌ها، «سامانه خرید از کتابفروشی» از سوی خانه کتاب و ادبیات ایران طراحی و از آبان ماه سال جاری فعالیت خود را شروع کرده است. این سامانه خرید به صورت غیرحضوری است و علاقه‌مندان می‌توانند به صورت شبانه‌روزی از هر نقطه کشور، بدون دغدغه اینکه در شهر یا روستای آن‌ها کتابفروشی وجود ندارد، با مراجعه مجازی به کتابفروشی‌ها به خرید کتاب اقدام کنند.
 

ارائه جامع‌ترین آثار به‌نشر در سامانه خرید 
حسین سعیدی با بیان فعالیت 27 شعبه کتابفروشی به‌نشر در مشهد و سراسر کشور در این سامانه ادامه می‌دهد: در این طرح تمامی فروشگاه‌های کتاب به‌نشر در سطح شهر مشهد و اطراف حرم‌ مطهر رضوی و فروشگاه‌های شهرهای تهران، قم، بیرجند، تربت حیدریه، قوچان، درگز، نیشابور و گرگان حضور دارند.
 او اظهار می‌کند : به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) با هدف ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی، نهادینه کردن سبک زندگی و سیره پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع)، تلاش برای جلوگیری از هجمه‌های فرهنگی، تسهیل روند تهیه کتاب در فضای مجازی و افزایش انگیزه خرید مراجعان، در طرح «سامانه خرید از کتاب فروشی» فعال است.
سعیدی با بیان اینکه ارائه جامع‌ترین عناوین به‌نشر در موضوعات معرفی بزرگان انقلاب، ادبیات پایداری، کتاب‌های تقریظ مقام معظم رهبری، قرآن و ادعیه، سبک زندگی، تاریخ، اخلاق و عرفان، ادبیات داستانی و کودک و نوجوان به مخاطبان در این سامانه صورت می پذیرد، تصریح می‌کند: مطالعه این آثار می‌تواند تاثیر بسزایی بر نسل جدید بگذارد. عبور از فیلترهای چاپ آثار دینی اسلامی، جامعیت موضوعی و تناسب با مسائل روز جامعه از مهم‌ترین ویژگی‌های آثار ارائه شده به‌نشر در این سامانه است.
به گفته سعیدی، در این سامانه، پنل هر فروشگاه به‌نشر به مبلغ 200 میلیون ریال شارژ شده و موجودی آن به صورت مرتب، به روزرسانی می‌شود. مشتریان با مراجعه به سامانه خرید از کتاب فروشی، ابتدا ثبت نام می‌کند، سپس عنوان کتاب مورد نظر را جست وجو و انتخاب کرده و آدرس پستی خود را وارد می‌کنند و در نهایت با پرداخت وجه واریزی، منتظر دریافت خرید خود از طریق اداره پست می‌مانند. 
فروشگاه‌ها نیز با ورود به پنل خود، وارد قسمت سفارش های هر مشتری شده و با انتخاب ارسال سفارش، کتب، فاکتور فروش و رسید پستی هر مشتری را به واحد مجازی انتشارات ارسال می‌کنند تا کلیه مرسوله‌های پستی از طریق این واحد به صورت متمرکز ارسال شود.
 مدیرعامل انتشارات به‌نشر اذعان می‌کند: در دوره آزمایشی فعالیت سامانه خرید از کتابفروشی در فروشگاه‌های کتاب به‌نشر مشخص شد که بیش از 95 درصد از مخاطبان واقعی توانستند یارانه اختصاص داده شده به مشتریان را دریافت کنند که در حوزه اجرایی رقم بالای 90 درصد بسیار قابل قبول است. ضمن این که نکته جالب با این سامانه این است که، استفاده از این سامانه در بزرگ ترین و پرفروش ترین شعبه به‌نشر کم ترین میزان استفاده را داشته؛ اما در کم فروش‌ترین و کوچک‌ترین و دورافتاده ترین شعبه به‌نشر؛ بیشترین میزان فروش در بین شعب مشهد را به خود اختصاص داده است.

شناخت شعب کوچک و دورافتاده کتابفروشی‌ها در تمام نقاط کشور
 مدیرعامل انتشارات به‌نشر، شناخت شعب کوچک و دورافتاده کتابفروشی‌ها در تمام نقاط کشور و کمک به رونق این شعبه‌ها را از جمله مزایای اجرای این طرح می‌داند و اظهار می‌کند: ایجاد بستری برای تشکیل مخاطب وفادار برای هر شعبه در بستر مجازی، ارائه آسان آثار با قیمتی کم‌تر و نوبت چاپ‌های پایین‌تر، تخصصی شدن هر شعبه یا سهولت در پیدا کردن یک عنوان خاص و کمیاب به راحت ترین حالت ممکن، ایجاد فرصت معرفی یکسان برای همه عناوین تولیدی در کشور بدون رانت و...، کمک به شفاف سازی اقدامات و عملیات حوزه توزیع کتاب در سطح کشور، دریافت کل سود این اقدام برای مخاطب اهل و علاقه‌مند به کتاب از دیگر مزایای اجرای این طرح است.
سعیدی در ادامه به وجود مشکلات نرم افزاری این سامانه از جمله فقدان زیرساخت‌های اجرایی مناسب، به‌روز رسانی دشوار و گزارش های ناصحیح آن هم اشاره می‌کند و یادآور می‌شود: ضعف تبلیغات و اطلاع‌رسانی و عدم مشورت کافی و توجیه شبکه ذینفعان طرح از نقاط ضعف این طرح است؛ که البته در مجموع به نظر می‌رسد این سامانه بهترین حالت برای معرفی، افزایش تردد و پر رونق شدن کتابفروشی‌ها باشد که می‌تواند در کنار سایر طرح ها به برجسته‌تر و موفق‌تر شدن کتاب‌فروشی‌ها کمک کند. سعیدی تاکید کرد که کتابفروشان علاوه بر افزایش مخاطب و فروش بیشتر، به یک سری کمک‌های مشابه و قابل لمس‌تر و دارای نقدینگی بیش‌تر جهت توسعه زیرساخت‌های خود نیاز دارند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی