پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۰-۱۱

رونمایی کتاب شعر «ترنم‌های قرآنی» در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی

کتاب «ترنم‌های قرآنی» اثر علی نعمتی نویسنده و شاعر بجستانی در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی رونمایی شد.

به گزارش آستان نیوز، این مراسم رونمایی کتاب صبح امروز با مشارکت سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی و سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و  حضور جمعی از اهل هنر و معرفت در اتاق کنفرانس کتابخانه مرکزی حرم مطهر حضرت رضا(ع) برگزار شد.
 

کتابی مشتمل بر غزل‌های عارفانه 
علی نعمتی در این مراسم اظهار کرد: کتاب ترنم‌های قرآنی دربردارنده غزل‌های عارفانه‌ام براساس ترجمه فارسی منتخبی از آیات سوره‌های قرآن است که سرودن آن هفت سال به طول انجامیده است. 
وی با اشاره به اینکه تألیف این اثر را از اوایل دهه 90 آغاز کرده بود، افزود: در این مسیر به مطالعه ترجمه و تفاسیر مختلف قرآن کریم پرداختم. استاد سرسالاری نیز ویراستاری اثر را برعهده داشتند.   
این نویسنده و شاعر بجستانی ادامه داد: گروه هدف این کتاب شعر تمامی گروه‌های سنی است، به طور مثال اشعار آن برای کودکان قابل درک است و می‌توانند به آسانی آن‌ها را حفظ کنند. بی‌شک مطالعه ترجمه آیات قرآنی به زبان شعر برای مردم جذابیت بیشتری دارد.  
وی در این مراسم رونمایی ضمن معرفی سایر کتاب‌هایش همچون «مجموعه اشعار فخر: در وصف چهارده معصوم(ع)» و «غریب قریب: زندگی‌نامه مهاجر افغانی شهید رجب غلامی»، یکی از شعرهای کتاب ترنم‌های قرآنی را نیز برای حاضران خواند. 
 

اهمیت واژه «لسان» در قرآن
همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام سیدعباس روح‌بخش گفت: واژه «لسان» به معنای زبان، 20 بار در قرآن کریم بکار رفته است که این امر نشان‌دهنده اهمیت فوق‌العاده زبان است. 
وی با اشاره به برخی از آیات قرآنی اضافه کرد: واژه‌ها چه بر زبان جاری شوند و چه با نوک قلم بر روی کاغذ نوشته شوند، باید هدایتگر باشند.
روح‌بخش با تأکید بر اهمیت تفاسیر قرآنی تصریح کرد: علی نعمتی با بکارگیری زبان شعر در حوزه دین، برای واژگان و زبان اهمیت قائل شد و قدمی ارزشمند در مسیر ترویج معارف قرآنی برداشت. 
 

لزوم دعوت بیشتر کتابخانه از شعرا و نویسندگان کشور
حسین خسروی معاون کتابخانه‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و سیدعباس مرجانی مدیر اندیشگاه رضوی نیز در این مراسم بر اهمیت برگزاری چنین برنامه‌های فرهنگی با دعوت از شعرا، نویسندگان و فضلای کشور به ویژه از خطه خراسان با هدف اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کتابخانه‌های این آستان مقدس تأکید کردند.  
ارتباط تلفنی با مهندس صفایی نماینده مردم شریف شهرستان‌های گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی و تقدیر وی از علی نعمتی برای ترویج فرهنگ قرآنی و اهل بیت(ع)، شعرخوانی تنی چند از حاضران از جمله استاد غلامرضا فروتن از شاعران بجستان و بیان مطالبی درباره سبقه تاریخی و فرهنگی شهرستان بجستان، از دیگر بخش‌های مراسم رونمایی کتاب شعر ترنم‌های قرآنی بود. 
شایان ذکر است، کتاب ترنم‌های قرآنی به تازگی توسط انتشارات مرندیز در شمارگان هزار نسخه در مشهدمقدس به زیور چاپ آراسته شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی