پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۰-۱۱

مشق بصیرت و ولایتمداری سردار دل ها برای مدارس امام رضا(ع) 

مدارس امام رضا(ع) در آستانه 13 دی‌ماه سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، برنامه‌های متنوع فرهنگی را با هدف بصیرت‌افزایی و آشنایی دختران و پسران دانش آموز با فرهنگ ایثار و شهادت تدارک دیده‌اند. 

به گزارش آستان نیوز، 202 نوآموز دختر و پسر پیش دبستانی امام رضا(ع) با اجرای گروهی سرود «رفیق شهیدم» یاد رشادت‌های همه شهدای اسلام به ویژه سردار دل ها را گرامی می‌دا‌رند. 

هدیه آسمانی به سردار 
دانش آموزان و معلمان دبستان پسرانه واحد 2و16 امام رضا(ع) مثل بسیاری از مدارس کشور به پویش ملی ختم سوره صف پیوستند تا به همراه اعضای خانواده قرائت و ثواب آن را به روح سردار قرآنی، شهید حاج قاسم سلیمانی و همه شهدای انقلاب و اسلام تقدیم کنند. قرائت متن ادبی از زبان دانش آموزان به زبان انگلیسی با محوریت سردار دل ها، اجرای هم‌خوانی «أین عمار» و نیز امضای عهدنامه با ولایت فقیه با حضور معلمان همراه دانش آموزان، از جمله آیین‌های این هفته دانش آموزان ابتدایی امام رضا(ع) است.
 
جشنواره سردار ولایت
جشنواره فرهنگی «سرباز ولایت» به همت دبستان دخترانه امام رضا(ع) واحد 5و17 شامل  بخش‌های   پویش استانی «من قاسم سلیمانی‌ام» با محوریت بازخوانی جملات کلیدی شهید سلیمانی، «قله بصیرت» با موضوع نقاشی و طراحی با مداد رنگی و گواش و مداد شمعی، «مدافعان بصیر» با محور خوانش یک داستان از کتاب «عمو قاسم» در قالب کلیپ و پادکست،  «آرمان‌های الهی سردار» در قالب شعر و داستان و بخش ویژه «سردار دل ها» جهت تجدید بیعت با شهدای گمنام چالیدره در نظر گرفته شده است. 

امنیت و نقش سردار
متوسطه دخترانه امام رضا(ع) ‌واحد۶ ، پویش «زندگی به رنگ امنیت» را متناسب با این ایام برای دانش آموزان خود تدارک دیده است. فراخوان مسابقه در قالب‌های پویانمایی، کلیپ، اینفوگرافیک، مصاحبه، نماهنگ، شعر و داستان و محورهای سه‌گانه «نقش سردار سلیمانی بر صلح و امنیت منطقه، نقش سردار در رفع تهدید داعش از مرزهای جمهوری اسلامی و نیز امنیت زنان و خانواده در خاورمیانه و تاثیر نقش سردار سلیمانی بر آن» اعلام شده است. 

نمایش بصیرت 
دختران متوسطه امام رضا(ع) واحد7 نیز از اول هفته، نمایشگاهی از پوسترها را با هدف آگاهی‌بخشی در حوزه‌های دشمن شناسی، انعکاس بیانات رهبری، معرفی اندیشکده‌‎ها و پژوهشگاه‌های غربی با استناد به منابع اطلاع رسانی خارجی در فضای مدرسه دایر کردند.

مشق ایستادگی
اما دبستان پسرانه واحد 8 امام رضا(ع) با یک فعالیت مهارتی و یک ویژه‌برنامه، درس مقاومت و ایستادگی به پسران ابتدایی خود داد. حکاکی تصویر سردار سلیمانی توسط دانش آموزان روی سنگ و مس در طرحی به نام «مانایی شهید» و همین طور زیارت نیابتی بچه‌ها برای سردار دلها یاد شهید سلیمانی را گرامی داشتند.
  
پرداختن به فرهنگ شهادت
دبیرستان دخترانه امام رضا(ع) واحد 12و19 دو برنامه محوری را با حضور دانش آموزان در مدرسه برگزار می‌کند؛ به خاطر همزمانی شهادت سپهبد سلیمانی با شهادت حضرت ام البنین(س) در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان یکی از مادران شهدای امنیت حضور پیدا می کنند. همچنین نقاشی دیواری با مضمون «سردار سلیمانی و تمدن نوین اسلامی» توسط چند تن از دختران دانش آموز روی دیوار مدرسه ترسیم می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی