پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۰-۱۲

گسترش همکاری‌های کتابخانه و موزه ملی ملک و ستاد گردشگری شهرداری تهران 

همکاری کتابخانه و موزه ملی ملک موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی و حوزه گردشگری شهرداری تهران به ویژه با رویکرد برگزاری برنامه‌های هدفمند در زمینه تورهای تخصصی و نمایشگاه‌های گردشگری گسترش می‌یابد.

به گزارش آستان نیوز، نشستی با حضور محمدرضا رضوان‌طلب رئیس مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، امیر قاسمی سرپرست رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران و سعید شرف‌دوست مدیر گردشگری و بافت تاریخی منطقه 12 و جبرئیل نوکنده رئیس موزه ملی ایران در دی ماه در این موقوفه فرهنگی در پایتخت برگزار شد. 
در این نشست که با هدف دیدار مسئولان مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک و مدیران حوزه گردشگری شهرداری تهران برگزار شد، پس از گفت‌وگو درباره توانمندی‌های این مؤسسه به عنوان بزرگترین موقوفه فرهنگی ایران به ویژه در زمینه‌های گسترش فرهنگ گردشگری و بازدیدهای موزه‌ای، مقرر شد برنامه‌های مشترک در این زمینه‌ها به اجرا درآید.
پیوند بیشتر میان موزه‌های بزرگ همچون کتابخانه و موزه ملی ملک و موزه ملی ایران به ویژه برای اجرای برنامه‌های تخصصی مناسبتی، از دیگر موضوع‌هایی بود که در این دیدار در باره آن‌ها گفت‌وگو و تبادل نظر شد.
 

نقش موزه ملی ملک در رونق گردشگری تهران
کتابخانه و موزه ملی ملک با برخورداری از تالارهای متنوع و جذاب موزه‌ای همچون «هزارداستان»، «علوم در ایران اسلامی»، «هنر و زندگی»، «تمبر»، «سکه، نشان و مدال» و «خوشنویسی و نگارگری»، به عنوان یکی از مهمترین مقاصد گردشگری تهران مورد توجه عموم گردشگران به ویژه تهرانگردان قرار دارد. 
در این راستا این موقوفه برنامه‌های مشترک متنوعی با همکاری شهرداری تهران در ادوار گذشته برگزار کرده است که نمایش تصاویر نفایس گنجینه ملک در سطح شهر به خصوص در ایستگاه‌های متروی پایتخت، از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌آید. 
همچنین مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک همکاری‌های دوجانبه گوناگونی با سایر مراکز فرهنگی تهران دارد که در رونق گردشگری این شهر اثرگذار خواهد بود. به طور مثال، این مؤسسه در راستای زمینه‌سازی برای تبدیل محوطه تاریخی باغ ملی پایتخت به «میدان موزه‌ها» با برگزاری برنامه‌های ویژه مشترک در محدوده میدان مشق تهران، در آبان ماه سال جاری تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک فرهنگی با موزه ملی ایران منعقد کرد.
شایان ذکر است، کتابخانه و موزه ملی ملک توسط حاج حسین آقا ملک بزرگترین واقف معاصر ایران در سال 1316 شمسی بر حرم مطهر حضرت رضا(ع) وقف شده است و در حال حاضر همه‌روزه بجز روزهای تعطیل، از ساعت 8:30 تا 16:20 (پنج‌شنبه‌ها از ساعت 9 تا 16:20) در تهران، خیابان امام خمینی(ره)، سر در باغ ملی، خیابان ملل متحد(میدان مشق) پذیرای دوستداران فرهنگ و تاریخ اسلامی- ایرانی است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی