پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

مدیرعامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی تشریح کرد؛
۱۴۰۱-۱۰-۱۲

جزئیات اجرای نهضت دانش‌بنیانی در مدارس خراسان رضوی

نهضت دانش‌بنیانی در مدارس خراسان رضوی به همت شرکت صنایع پیشرفته رضوی آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود با همکاری وزارت آموزش و پرورش، بتوان این الگو را در سراسر کشور اجرایی کرد.

مدیر عامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی در گفتگوبا آستان نیوز، به اهمیت اجرای این نهضت اشاره و تصریح کرد: فعالان حوزه دانش‌بنیان عمدتا با مشکلات و ضعف‌هایی در حوزه کاری خود مواجه هستند که نشان می‌دهد آموزش‌های لازم در این حوزه‌ها را پشت سر نگذاشتند.
 

ضرورت ارتقای سطح آگاهی برای حضور در زیست‌بوم
دکتر مجتبی بهنام‌تقدسی افزود: دغدغه شرکت صنایع پیشرفته رضوی به عنوان یکی از فعالان این زیست‌بوم که روزانه با جوان‌ها، نخبگان و فن‌آوران زیادی ارتباط دارد، رفع ضعف‌ها و مشکلات در حوزه‌هایی همچون اطلاعات حقوقی، قراردادی، بیمه، بازاریابی، مطالعات بازار و... است، چرا که نداشتن آگاهی در این بخش‌ها، برخی از نخبگان را دچار چالش‌های جدی در کسب و کار کرده است. بهنام‌تقدسی ادامه داد: گاهی محصول یک نخبه به سرقت می‌رود، قراردادهای نامناسبی منعقد و افراد متضرر می‌شوند و حتی از فرط ناامیدی به مهاجرت فکر می‌کنند، در صورتی که این افراد ابتدا باید ویژگی‌های یک کارآفرین موفق را یاد بگیرند و بهترین محل برای این موضوع، دبیرستان‌ها است.
 

اهمیت انتقال تجربه کارآفرینان و نخبگان به دانش‌آموزان
وی تصریح کرد: اگر شرکت‌های دانش‌بنیان و کارآفرینان، تجربیات خود را از مسیری که طی کرده و شکست‌هایی که متحمل شده‌اند، با دانش‌آموزان به اشتراک بگذارند، به‌طور قطع اتفاق ویژه‌ای برای نسل آینده که دانش‌آموزان امروز هستند، رقم خواهد خورد.
بهنام‌تقدسی ادامه داد: بر همین اساس تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در دست اقدام است.
 

اشراف دانش‌آموز به نقاط ضعف و قوت خود
رئیس کمیسیون تجاری‌سازی انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان تصریح کرد: آشنایی دانش‌آموزان با نقاط ضعف و قوت‌ خود و ارائه راه حل برای رفع مشکلات، از جمله مزیت‌های نهضت دانش‌بنیانی در مدارس است و ما معتقدیم دانش‌آموز برای حل یک مسئله، ابتدا باید نسبت به آن مشکل و ویژگی‌های خود آگاهی داشته باشد و بداند چه مهارت‌هایی باید کسب کند اما متاسفانه بسیاری از والدین و نظام آموزشی صرفا بر حفظ کردن دروس و تراز کنکور تمرکز کرده‌اند.
 

آغاز کار با حضور مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان در مدارس مشهد
بهنام‌تقدسی درباره روند آغاز شده برای اجرایی کردن این نهضت در مدارس مشهد توضیحاتی ارائه کرد و گفت: در حال حاضر شرکت صنایع پیشرفته رضوی فعالیت خود را آغاز کرده است و مدیران ارشد شرکت‌های دانش‌بنیان با حضور در مدارس به تبیین مقوله دانش‌بنیانی، معرفی کسب و کار خود و ویژگی‌های فرد موفق می‌پردازند.
 

جلسات مشترک با معلمان
مدیرعامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های در دستور کار، برگزاری جلسات با معلمان است تا علاوه‌بر این‌که دانش‌آموزان را به تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف سوق دهند، حس مشارکت در کارهای کلاس، نظافت مدرسه، تمایل به گروه‌بندی‌های کلاسی و... در آن‌ها تقویت شود.
 

حمایت از دانش‌آموزان مستعد و دارای ایده
او ادامه داد: توانمندسازی دانش‌آموزان به ویژه افراد مستعد و دارای ایده نیز از دیگر اهداف مهم اجرای این طرح است و در این راستا شرکت‌های دانش‌بنیان و به ویژه شرکت صنایع پیشرفته رضوی که یک شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر است، از این ایده‌ها حمایت می‌کند تا به رشد و بالندگی برسند.
 

هدفگذاری برای مشارکت 800 مدرسه استان
بهنام تقدسی افزود: در استان حدود 800 دبیرستان مقطع متوسطه و حدود 400 شرکت دانش‌بنیان وجود دارد که تلاش خواهیم کرد همه آنها در مرحله آزمایشی نهضت دانش‌بنیان مدارس شرکت داده شوند و بتوانیم برای سال تحصیلی آینده، در هر مدرسه حداقل 5 جلسه مشترک با دانش‌بنیان‌ها برگزار شود.
 

امیدواری به ملی شدن نهضت دانش‌بنیانی مدارس
مدیر عامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی ابراز امیدواری کرد با اجرای موفق نهضت دانش‌بنیانی در مدارس مشهد و خراسان رضوی، بتوان همکاری وزارت آموزش و پرورش را برای اجرای این طرح در سطح ملی نیز جلب کرد تا همه دانش‌آموزان کشور از مزیت‌های آن بهره‌مند شوند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی